یک لپ‌تاپ پرفروش از اچ پی

دنیای‌اقتصاد- مدل DV۶-۶C۶۰se از سری پویلیون از لپ‌تاپ‌های پرمخاطب HP در بازار داخلی است. این لپ‌تاپ دارای ویژگی هایی چون، تجهیز به پردازنده Intel ۲۳۵۰M Core i۳ ۲.۳ GHz، رم چهار گیگابایتی از نوع DDRIII و هارددیسکی با ظرفیت حافظه ۵۰۰ گیگابایت است. کارت گرافیکی این لپ‌تاپ همAMD Radeon HD ۷۴۷۰M DDR۵ ۱۰۲۴ MB UpTo ۱۹۷۰ MB است. صفحه نمایش این لپ‌تاپ هم ۶/۱۵ اینچ با وضوح تصویر ۱۳۶۶×۷۶۸ نقطه در اینچ و از نوع HD LED BrightView است.

صفحه کلید این لپ‌تاپ هم با کلیدهای کاملا بزرگ و با فاصله نسبتا زیاد از یکدیگر ساخته شده است. صفحه کلید از نوع Chiclet یا جزیره‌ای است که هر کلید به صورت مجزا روی شاسی قرار گرفته تا کار تایپ کردن با آن آسان‌تر شود.

تاچ پد لپ‌تاپ هم کاملا بزرگ ساخته شده و سطحی کاملا صیقلی دارد. این تاچ پد که از نوع مالتی تاچ است، کاملا حساس و پاسخگو است و عملکردی خوب را از خود به نمایش می‌گذارد. اسپیکرهای این لپ‌تاپ هم بالای صفحه کلید قرار دارند. این اسپیکرها با فن آوری Beats Audio نیز همراه شده‌اند که بر کیفیت صدای باس می‌افزاید.

در مورد اتصالات و پورت‌های این لپ‌تاپ هم باید بگوییم که پورت‌ها و اتصالات زیاد و متنوعی روی این نوت‌بوک قرار گرفته‌اند. در لبه‌ سمت چپ دستگاه پورت‌های VGA و HDMI، به همراه پورت Ethernet و البته دو پورت USB ۳.۰ دیده می‌شوند.

پورت‌های USB ۳.۰ سرعت انتقال اطلاعاتی تا ۱۰ برابر سریع‌تر از پورت‌های USB ۲.۰ ارائه می‌دهند. همچنین دو جک هدفون و یک میکروفن هم وجود دارد. در لبه‌ سمت راست نیز دو پورت USB ۲.۰ و درایو نوری دیده می‌شوند. این درایو نوری در کانفیگ‌های مختلف می‌تواند از نوع DVD یا Blu-Ray باشد. شیار کارتخوان با توانایی پشتیبانی از کارت‌های حافظه SD و MMC هم از دیگر امکانات این لپ‌تاپ است.

در کل باید گفت که ساختار مستحکم و زیبا، موجود بودن در کانفیگ‌های متنوع، تجهیز به صفحه نمایش با کیفیت، تجهیز به بلندگوهای قدرتمند، بهره‌مندی از صفحه کلید جزیره‌ای، تجهیز به دو پورت USB ۳.۰ و... از سایر ویژگی‌های این لپ‌تاپ است.

لپ‌تاپ ۹۱/۲ کیلوگرمی اچ پی که در رنگ نقره‌ای به بازار عرضه شده است با قیمتی حدود یک میلیون و ۴۴۰ هزار تا یک میلیون و ۴۸۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.