دوربین کامپکت با سرعت عکاسی بالا

دنیای‌اقتصاد- شرکت Fujifilm به‌تازگی جدیدترین دوربین عکاسی دیجیتال خودش را به بازار معرفی کرده است. این دوربین جدید از سری X این شرکت است که با مدل XF۱ به بازار معرفی شده است. هر چند این مدل ساختاری شبیه مدل‌های X۱۰ و X۱۰۰ این شرکت دارد، اما قیمت آن بسیار پایین‌تر از آنها برابر ۴۹۹ دلار است. این دوربین مانند مدل RX۱۰۰ از شرکت Sony، مشخصاتی بالاتر از رده وزن و اندازه خود را در اختیار کاربرانش می‌گذارد. ابعاد این دوربین برابر ۳ در ۱/۶ در ۶/۱۰ سانتی‌متر است و بدنه آن ترکیبی از فلز و چرم است تا بتواند به راحتی توجه اغلب کاربران و خریداران را به خودش جلب کند.

حسگر این دوربین امکان عکاسی با وضوح ۱۲ مگاپیکسلی را داشته و دامنه حساس آن در هنگام عکاسی از حداقل ۱۰۰ تا حداکثر ۱۲۸۰۰ متغیر است. این دوربین اگرچه ساختاری کامپکت و قابل حمل دارد، اما سرعت و کیفیت عکاسی با آن شبیه به دوربین‌های حرفه‌ای DSLR است. این دوربین قابلیت زوم اپتیکال تا ۴ برابر را داشته و امکان فیلمبرداری با وضوح full HD و سرعت ۳۰ فریم در هر ثانیه را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

دوربین XF۱ مجهز به تکنولوژی تشخیص صحنه است که به دوربین این امکان را می‌دهد تا خودش را با آنچه که کاربران مشغول عکس گرفتن از آن هستند، تطبیق بدهد. فلاش بیرون‌جهنده و پورت‌های کاربردی از دیگر امکانات این دوربین جدید هستند. نمایشگر ۳ اینچی این دوربین از نوع LCD است که تصاویر را با وضوح ۴۵۰ هزار نقطه در اینچ برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد.

شرکت Fujifilm اعلام کرده است که دوربین جدید XF۱ را در سه رنگ مشکی، قرمز و قهوه‌ای از ماه آینده میلادی به صورت رسمی روانه بازار خواهد کرد. با این حال، اما هنوز قیمت عرضه این دوربین اعلام و منتشر نشده است.