واژه‌یاب

دنیای اقتصاد- برای همه ما حداقل یک بار شاید هم بیشتر پیش آمده که به لغات فارسی برخورد کرده‌ایم که معنی آن را نمی‌دانیم. بهترین کار مراجعه به لغت‌نامه‌های دهخدا یا فرهنگ معین است. اما اگر به دنبال راه ساده و جدیدتری هستید بهتر است سایت واژه‌یاب را هم امتحان کنید. واژه‌یاب یک موتور جست‌وجوی واژه‌های شما در لغت‌نامه‌های دهخدا یا فرهنگ معین است.

یک ابزار رایگان وب است که برای استفاده در وبلاگ‌ها و وب سایت‌ها طراحی شده و مدیر سایت می‌تواند کلمات دشوار فارسی یا انگلیسی را به کمک این سیستم برای کاربران سایت خود به شکل نوین معنی کند. نحوه استفاده از آن بسیار ساده است. شما کافی است واژه‌ای که معنی آن را نمی‌دانید انتخاب کرده یا روی آن double click کنید. پس از چند ثانیه یک پنجره بالای کلمه باز شده و معنی و اطلاعات لازم را به شما در زمینه آن واژه ارائه می‌کند.

این واژه یاب یا لغت نامه سیار در وب‌سایت شما می‌تواند برای دستیابی به اهداف متفاوتی استفاده شود؛ برای معنی کردن واژه‌های تخصصی و سخت، برای استفاده در متن‌های ادبی و اشعار، جملات بزرگان یا برای استفاده در آموزش زبان فارسی و انگلیسی. به این ترتیب شما به راحتی می‌توانید، معانی کلماتی را که نمی‌دانید از این طریق پیدا کنید.