تبلت کاربردی مبتنی بر ویندوز 8

دنیای‌اقتصاد- به زودی سیستم‌عامل جدید مایکروسافت روانه بازار می‌شود و به همین دلیل موج جدیدی از محصولات مبتنی بر ویندوز ۸ در راهند. شرکت‌های تولید کننده مختلف این روزها در حال معرفی و عرضه محصولات جدید ویندوز ۸ خودشان هستند. شرکت Lenovo هم به‌تازگی نسل دوم تبلت‌های Thinkpad خودش را معرفی کرده است. این تبلت جدید که با نام Thinkpad ۲ معرفی شده است، قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این محصول مجهز به پردازنده Intel Atom بوده و از ۳G و ۴G هم پشتیبانی می‌کند. نمایشگر این دستگاه از نوع LCD تمام لمسی است که تصاویر را با وضوح ۷۶۸ در ۱۳۶۶ نقطه در اینچ برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. پنل این دستگاه از نوع IPS است و تصاویر را با کیفیت بهتری نمایش می‌دهد. باتری این دستگاه در هر بار شارژ امکان کار مداوم تا ۱۰ ساعت را دارد.

دوربین جلویی این تبلت ۲ مگاپیکسلی و دوربین پشتی آن ۸ مگاپیکسلی است. این تبلت با بدنه‌ای با ضخامت ۸/۹ میلیمتری قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی NFC را داشته و مجهز به اسکنر و قلم دیجیتال هم هست. این محصول دارای یک پورت USB ۲.۰ و یک پورت micro HDMI است و از صفحه کلید جداگانه بهره می‌برد.

شرکت Lenovo اعلام کرده است که این تبلت جدید و تازه واردش را از اواخر ماه اکتبر و با قیمت ۷۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد کرد و به فروش عمومی می‌رساند.