شرکت HTC به عنوان یک تولید کننده تلفن‌های هوشمند از جدیدترین تلفن‌های هوشمند خود که دارای ویندوز جدید است که برای تلفن‌های همراه نوشته شده رونمایی کرد تا بتواند گذشت یک سال مالی فاجعه بار را جبران کند.

شرکت HTC (اچ تی سی) از تلفن جدید مبتنی بر ویندوز شامل ۸X که دارای صفحه نمایش ۳/۴ اینچی و دوربین
8 مگاپیکسلی است، رونمایی کرده است. شرکت اچ تی سی به عنوان یک شرکت کوچک که آماده رقابت با تولیدکنندگان بزرگ بود به شهرت رسید اما قیمت سهام آن طی 12 ماه گذشته به علت محبوبیت تلفن‌های آندرویدی سامسونگ کاهش یافت.
این دو دستگاه مدل ۸X و مدل کوچکتر ۸S هستند که تلفن دوم دارای صفحه نمایش ۴ اینچی و دوربین ۵ اینچی است.
مدل 8X از نظر سخت‌افزار شبیه تلفن آندروید این شرکت است که تابستان امسال با عنوان One X عرضه شد، One X با نقدهای مثبتی از سوی تحلیلگران روبه‌رو شد، اما حضور آن در بازار تحت تاثیر تلفن گلکسی S3 سامسونگ قرار گرفت. مدل 8X در ماه نوامبر در 50 کشور جهان وارد بازار می‌شود در حالی که 8S به طور همزمان وارد 52 کشور می‌شود. هر دو تلفن دارای نرم افزار صوتی Dr Dre's Beats و اکولایزر گرافیکی هستند که می‌تواند کیفیت صدا را افزایش دهد. پیتر چو مدیر اجرایی شرکت اچ تی سی و استیو بالمر مدیر اجرایی شرکت مایکروسافت تلفن‌های جدید اچ تی سی را که با سیستم‌عامل ویندوز عرضه می‌شود در نیویورک رونمایی کردند.
استیو بالمر مدیر اجرایی شرکت مایکروسافت اظهار کرد: ترکیب تلفن‌های جدید و زیبای اچ تی سی با ویندوز موبایل ما نقطه عطفی برای هر دو شرکت در زمینه همکاری است. براساس اظهارات بالمر، ویندوز موبایل یکی از اکوسیستم‌های کاربردی موبایل است و با هر سیستم‌عامل دیگری در دنیا رقابت می‌کند.
اچ تی سی بی‌تردید دارای مبتکرانه‌ترین محصولات در زمینه تلفن‌های هوشمند است اما براساس اظهارات تحلیلگران، ستادهای تبلیغاتی ضعیف و همچنین بحران سال 2011 شرایط وضعیت مالی کنونی این شرکت را فراهم کرد.