دنیای‌اقتصاد- دنیای ارتباطات این روزها وابستگی زیادی به اینترنت پیدا کرده است، تا جایی که زندگی روزمره اغلب ما بدون دسترسی به اینترنت سخت می‌شود.

اینترنت همچنین واقعیت‌های جالبی را در خودش دارد که وب سایت Techpp.com به تازگی بعضی از آنها را منتشر کرده است. مثلا می‌دانستید که اولین نام دامنه ثبت شده در جهان Symbolics.com بوده که در ماه مارس سال ۱۹۸۵ به ثبت رسیده است؟
کارشناسان اعلام کرده‌اند که در حال حاضر ارزش تقریبی صنعت اینترنت در حدود 5/1 تریلیون دلار است و انتظار می‌رود این رقم تا پایان سال 2012 به حدود 4 تریلیون دلار برسد تا افزایش سه برابری داشته باشد.
این رقم با توجه به افزایش میزان دسترسی افراد به اینترنت، خرید نام دامنه‌ها و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی چندان هم دور از انتظار نیست.
به طور کلی در هر سال درآمد کل حاصل از فروش نام دامنه‌ها 250 میلیون دلار افزایش پیدا می‌کند. متوسط قیمت برای یک نام دامنه درجه یک بیش از 20 هزار دلار است.
انتظار می‌رود تعداد نام دامنه‌های ثبت شده تا پایان سال ۲۰۱۲ به بیش از ۱۲۹ میلیون برسد. نام دامنه FB.com با قیمت حدود ۹ میلیون دلار به فیس‌بوک فروخته شده و بلندترین نام دامنهwww.thelongestdomainnameintheworldandthensomeandthensomemoreandmore.com است.
مردم دنیا روزانه حدود 300 میلیارد ایمیل می‌فرستند. تعداد دستگاه‌ها متصل به وب بیشتر از تعداد انسان‌های زنده جهان است.
در حال حاضر ۸۳ میلیون موبایل هوشمند متصل به اینترنت در دنیا وجود دارد. اولین شکلک خندان در اینترنت در سال ۱۹۷۹ ایجاد شد.
به طور متوسط 5/4 میلیون عکس روزانه در سایت Flickr آپلود می‌شود. به طور متوسط 250 میلیون توییت در هر روز فرستاده می‌شود و تعداد کاربران فعال توییتر در سال 2011 برابر 100 میلیون نفر بوده است.
در حال حاضر تعداد حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی تقریبا برابر ۵/۲ میلیارد است. در هر دقیقه ۴۸ ساعت ویدئو در سایت You Tube آپلود می‌شود.