گشتی در بازار مانیتور

بازار دیجیتال- اگرچه قیمت‌ها در بازار مانیتور تقریبا ثابت بوده است و میزان رشد قیمت‌ها به اندازه سایر کالاهای حوزه کامپیوتر نبوده است، اما در بازار شاهد کاهش تقاضا نسبت به ماه‌های قبل بوده‌ایم. فعالان بازار می‌گویند: کاهش تقاضا نسبت به ماه‌های قبل در حد چشمگیری بوده است. به گفته سامانیان، یکی از کسبه بازار کاهش تقاضا برای کالاهایی نظیر مانیتور، کیس و... با توجه به سیر صعودی تقاضا برای لپ‌تاپ و تبلت و کامپیوترهای همراه عادی است و به نظر می‌رسد که روند کاهش تقاضا در آینده محسوس‌تر از قبل شود. در مقابل سعادتی، یکی از فعالان بازار مانیتور می‌گوید: با عرضه نمونه‌های جدید مانند مانیتورهای صفحه عریض، سه‌بعدی و... تمایل کاربران کامپیوتر به خرید این کالا روز به روز بیشتر می‌شود.

وی همچنین افزود: یک کاربر لپ‌تاپ هرگز نمی‌تواند تصویری در حد و اندازه یک کاربر کامپیوتر رومیزی داشته باشد و به همین دلیل مانیتورها مخاطبان خود را حفظ کرده و می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به روند صعودی قیمت‌ها در بازار لپ‌تاپ و... گفت: در بازار مانیتور ما شاهد جهش‌های قیمتی مانند بازار لپ‌تاپ نیستیم و همین ثبات قیمت با تکیه بر تولیدات داخلی می‌تواند باعث جلب تقاضا برای مانیتورها شود.