یک لپ‌تاپ باقابلیت از اچ پی

دنیای‌اقتصاد- مدل ProBook ۴۵۴۰s-A از لپ‌تاپ‌های باقابلیت اچ پی در بازار داخلی است.

این لپ‌تاپ دارای ویژگی‌هایی چون، تجهیز به پردازندهINTEL CORE I۵-۳.۱GHZ، رم چهار گیگابایتی از نوع DDRIII و هارددیسکی با ظرفیت حافظه ۷۵۰ گیگابایت است. از لحاظ طراحی هم باید بگوییم که بدنه خارجی دستگاه از ترکیبی از فلز آلومینیوم و پلاستیک ساخته شده است. جنس بدنه این لپ‌تاپ طوری است که اثر انگشت را جذب نمی‌کند. به همین دلیل سطح آن همواره تمیز باقی می‌ماند.از لحاظ پورت‌ها، ۴۵۴۰s بسیار کامل است. این لپ‌تاپ به دو پورت USB ۲.۰، دو پورت USB۳.۰، پورت HDMI، پورت خروجی VGA و... مجهز است.کارت گرافیک این لپ‌تاپ هم AMD Radeon HD ۷۶۵۰M DDR۳ ۲۰۴۸ MB UpTo ۴۰۹۶ MB است.

در مورد صفحه نمایش هم باید بگوییم که ProBook ۴۵۴۰s یک لپ‌تاپ ۶/۱۵ اینچی است. صفحه نمایش قرار داده شده روی این لپ‌تاپ از دقت ۷۶۸×۱۳۶۶ بهره می‌برد که تراکم پیکسلی متوسطی را ارائه می‌دهد. از نقاط قوت اصلی صفحه نمایش این لپ‌تاپ‌ها می‌توان به روکش ضدبازتاب آن اشاره کرد که به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند با لپ‌تاپ خود به راحتی در فضاهای پر نور یا در زیر تابش مستقیم نور آفتاب کار کنند.

در بالای کیبورد نیز دو بلندگوی استریوی دستگاه قرار دارند که در زیر یک گرید یک تکه تعبیه شده‌اند. این بلندگوها به تکنولوژی SRS Premium Sound PRO مجهز بوده و کیفیت صدای رضایت بخشی را ارائه می‌دهند. بلندی صدا نیز بسیار مناسب است، ولی با این وجود، علاقه‌مندان به موسیقی و تماشای ویدئو بهتر است که از بلندگوهای خارجی یا هدفون استفاده کنند.

صفحه کلید ۴۵۴۰s نیز از نوع Chiclet یا جزیره‌ای است که هر کلید به صورت مجزا روی شاسی قرار گرفته تا کار تایپ کردن با آن آسان‌تر شود.

در مورد باتری هم باید بگوییم که بسته به سخت‌افزار داخلی، سری s۴۵۴۰ با دو نوع باتری لیتیوم-یونی ۶ و ۹ سلولی ارائه می‌شوند. در حالت آماده به کار باتری ۶ سلولی می‌تواند تا حداکثر ۷ ساعت و باتری ۹ سلولی تا حداکثر ۱۵ ساعت شارژدهی کند. مسلما این میزان شارژدهی با مصارف روزانه بسیار کمتر خواهد بود.

به طور کلی طراحی زیبا، کیفیت ساخت بالا، تجهیز به پورت‌های فراوان، تجهیز به کیبورد با کیفیت و مقاوم در برابر ریختن مایعات، تجهیز به تکنولوژی صوتیSRS Premium Sound PRO و... از سایر ویژگی‌های این لپ‌تاپ است. لپ‌تاپ مذکور با قیمتی در حدود یک میلیون و ۴۴۰ هزار تومان به بازار عرضه شده است.