اپل خواستار غرامت 52/2 میلیارد دلاری از سامسونگ شد
اپل که بیش از دو سال است سامسونگ را در دادگاه‌های مختلف جهان تحت تعقیب قرار داده، این بار به دنبال دریافت غرامت 52/2 میلیارد دلاری از این شرکت است. اپل می‌گوید سامسونگ حقوق مالکیت معنوی این شرکت را نقض کرده و در طراحی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های خود از روی آی‌فون و آی‌پد کپی‌برداری کرده است.

این شرکت همچنین مدعی است سامسونگ برخی از اختراعات ثبت شده اپل را بدون اجازه مورد استفاده قرار داده است. اپل برای دریافت این غرامت شکایتی را علیه سامسونگ در دادگاهی فدرال در سن خوزه کالیفرنیا مطرح کرده است. اپل قبلا در چندین کشور اروپایی و آسیایی هم سامسونگ را به کپی برداری از آی‌فون و آی‌پد متهم کرده بود.
هفته گذشته اعلام شده بود که مدیران دو شرکت به توافقاتی برای کاهش اختلافات دست یافته‌اند، اما ظاهرا این توافق‌ها قطعی نبوده است. اپل هفته قبل هم موفق شد جلوی فروش گالکسی تب 7/7 اینچی سامسونگ را در قاره اروپا بگیرد. در پی جنگ و جدل اپل با سامسونگ و شکایت اپل از این غول کره‌ای به منظور نقض امتیاز اپل در ساخت محصولاتش توسط سامسونگ، این شرکت آمریکایی بالاخره در دادگاهی در آلمان توانست رای مثبت را به نفع خود بگیرد و فروش نسخه Galaxy Tab 7.7 تبلت سامسونگ را در سراسر اروپا ممنوع کند. براساس گزارش‌های جدید، دادگاه آلمان درخواست سامسونگ مبنی بر محدودیت عرضه فقط در آلمان نه سراسر اروپا را رد و اعلام کرده این دستگاه علاوه بر آلمان در سراسر اروپا عرضه نخواهد شد. اپل همچنین درصدد بود عرضه و فروش تبلتGalaxy Tab 10.1 را در آلمان نیز ممنوع کند؛ اما سامسونگ توانست ممنوعیت فروش این دستگاه را لغو کند و دوباره محصولاتش را در بازار آلمان به فروش برساند.