دنیای اقتصاد- بازار خرید و فروش هارددیسک همچنان روزهای سیاه خود را می‌گذراند و در بازار این کالا خبری از رونق، حتی رونق نسبی نیست. براساس اعلام فعالان بازار، رشد قیمت‌ها منجر به بروز چنین اتفاقی شده است. احمد سلیمی، یکی از کسبه بازار در این رابطه می‌گوید: اگر چه اکثر خریداران هارددیسک اینک به علت رشد قیمت‌ها به سمت حافظه‌های فلش رفته‌اند، اما فردی که هارد لپ‌تاپش دچار ایراد شده است ناچار است برای خرید هارد اقدام کند. چه این کالا گران باشد و چه ارزان.

محزون، یکی از فعالان بازار که دستی بر تعمیر لپ‌تاپ هم دارد در این باره می‌گوید: در حال حاضر میزان تقاضا برای هاردهای کارکرده افزایش یافته است اما اکثر این هاردها، نمونه‌های اینترنالی هستند که از روی یک لپ‌تاپ ایراد دار باز شده‌اند و در یک پوشش نه چندان هماهنگ با خود هارد قرار گرفته و دست به دست در بازار می‌گردد و سرانجام روی لپ‌تاپی سوار می‌شود.

یکی دیگر از فعالان بازار هم با اشاره به گسترش عرضه حافظه‌های فلش با ظرفیت حافظه بالا (۱۲۸GB) گفت: اگر چه این حافظه‌های فلش برای پر کردن جای خالی هارددیسک‌های اکسترنال به بازار آمده‌اند، اما چندان مورد توجه قرار نگرفته‌اند و اکثر خریداران به سمت نمونه‌های کم‌ظرفیت‌تر می‌روند.