قیمت کالاهای صوتی و تصویری تغییر خواهد کرد

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری تهران با اشاره به عدم اختصاص ارز دولتی به تولیدکنندگان کالاهای صوتی و تصویری، گفت: در صورت استفاده فعالان از ارز آزاد، قیمت کالاهای صوتی و تصویری افزایش می‌یابد. «محمدرضا شهیدی» با اشاره به قیمت‌های فعلی انواع کالاهای صوتی و تصویری در گفت‌وگو با موبنا اظهار کرد: هم‌اکنون همه کالاهای صوتی و تصویری موجود در بازار که با نرخ قبلی ارز در سطح بازار عرضه شده بدون هیچ‌گونه افزایش قیمتی در اختیار مشتریان قرار

گرفته است.

وی تصریح کرد: اگر ارز دولتی به تولیدکنندگان کالاهای صوتی و تصویری اختصاص نیابد به طور قطع قیمت کالاهای دیجیتالی به خصوص صوتی و تصویری همگام با افزایش نرخ آزاد با نوسان همراه می‌شود.

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری تهران با تاکید بر این که تاکنون هیچ‌کدام از واحدهای این اتحادیه از ارز دولتی استفاده نکرده‌اند، تصریح کرد: مطابق با بازنگری‌های جدید بانک مرکزی و اولویت‌بندی برای دریافت نرخ ارز دولتی، تاکنون تولیدکنندگان این اتحادیه برای واردات مواد اولیه موفق به دریافت ارز نشده‌اند.

شهیدی دو نرخی بودن ارز در کشور را نامناسب عنوان و گفت: تجربه در گذشته نشان داده که چند نرخی بودن ارز باعث عدم توازن در بازارهای داخلی کشور می‌شود که این امر به ضرر فعالان و مصرف‌کنندگان خواهد بود.

این در حالی است که فعالان بازار لوازم صوتی و تصویری از رشد قیمت‌ها در بازار طی ماه‌های گذشته خبر داده‌اند.