روایت بنیان‌گذار «سرآوا» از شکل‏‏‌گیری جریان استارت‌آپی در ایران

 او در این ویدئو با اشاره به برخی گزارش‌‌‌های رسانه‌‌‌های خارجی که اعلام کرده بودند استارت‌آپ‌‌‌هایی مانند دیجی‌‌‌کالا و ... وابسته به برخی نهادها هستند، این گزارش‌‌‌ها را غیرواقعی دانسته و اظهار کرد که اکثریت این استارت‌آپ‌‌‌ها مستقل و به‌‌‌دور از وابستگی‌اند. رحمانی در تشریح این موضوع افزود: «خیلی‌‌‌ها احساس می‌کنند چون شرکتی بزرگ و موفق شده و به یک برند مهم، مستقل و ملی تبدیل شده حتما وابسته و متعلق به نهادی است. این درحالی است که اکثریت شرکت‌های استارت‌آپی که توسط موسسان‌‌‌شان شکل گرفته‌‌‌اند، هنوز مستقل هستند و همه تحت کنترل کارآفرینان قرار دارند.» وی تاکید کرد این موضوع عین واقعیت است و اگر واقعیت نداشت آن را نمی‌‌‌گفت و اگر این واقعیت تغییر کند باید آن را بگویند.

مدیرعامل سابق «سرآوا» در این ویدئو تصریح کرد که باید از موسسان شرکت‌های استارت‌آپی خواسته شود بالاترین تلاش را برای حفظ حریم شخصی و اطلاعات کاربران خود انجام دهند. وی در ادامه با اشاره به برخی برندهای دولتی که به تقلید از برند‌‌‌های استارت‌آپی موفق شکل گرفته و شکست خورده‌‌‌اند، اعلام کرد: «هلدینگ‌‌‌ها، شرکت‌های دولتی و خصولتی در پی این هستند که محصولات مشابه در مقابل محصولاتی که وجود دارد ایجاد کنند، ولی هیچ وقت نمی‌توانند.»

رحمانی با تاکید بر اینکه شکل‌‌‌گیری اکوسیستم استارت‌آپی در ایران را تافته جدابافته از جهان نمی‌‌‌بیند، تصریح کرد: «مشابه این اقتصاد در آمریکا، اروپا و آسیا هم شکل گرفته است. در خیلی از کشورها از جمله روسیه استارت‌آپ‌‌‌هایی که بزرگ و بزرگ‌تر شده‌‌‌اند، تحت فشار قرار گرفته‌‌‌اند.» رحمانی این ویدئو را با این جمله به پایان رساند که دروغ‌‌‌پردازی و روایت‌‌‌های نادرست و غیرواقعی ساختن برای این بخش از اقتصاد و کارآفرینان جوان کار درستی نیست.