دوربین فیلمبرداری یک اینچی باکیفیت بالا

بازار دیجیتال- دوربین‌های فیلمبرداری حرفه‌ای با وضوح و کیفیت بالا معمولا ابعاد نسبتا بزرگی دارند و به این دلیل کار با آنها برای امور شخصی و تفریحی سخت است. حالا اگر شما جزو آن دسته از کاربرانی هستید که به دنبال یک دوربین فیلمبرداری حرفه‌ای با ابعاد کوچک و قابل حمل هستید، بهتر است بدانید که دوربینی با این مشخصات به تازگی به بازار معرفی شده است.

این دوربین در واقع یک وب کم با نام Point Grey و محصول شرکت Flea۳ است. این دستگاه دارای حسگر Exmore R بوده و ابعاد آن به سختی به ۳ سانتیمتر می‌رسد. با این حال اما جالب است بدانید که این دوربین کوچک و بندانگشتی قابلیت فیلمبرداری ۴K را دارد. وضوح ۴K در واقع همان ۱۰۸۰ پیکسل است که در حال حاضر در تلویزیون‌های HD و دیسک‌های Blu-ray به‌کار می‌رود.

نکته جالب اینکه این دوربین مجهز به یک پورت USB ۳.۰ است که امکان اتصال آن را به انواع دستگاه‌های دیجیتال مجهز به این پورت فراهم می‌آورد. کاربران این دوربین اگرچه نمی‌توانند با استفاده از آن یک فیلم سینمایی بسازند، اما می‌توانند خاطرات و لحظاتشان را با کیفیت بالایی ثبت و ذخیره کنند. این دوربین در حال حاضر با قیمتی نسبتا گران و برابر ۹۴۵ دلار به بازار عرضه شده است و به فروش عمومی می‌رسد.