دستبندی برای شارژ دستگاه‌ها و ساعت مچی از گرمای بدن!

ابداع یک دستبند ساده به‌زودی شما را قادر خواهد کرد تا با استفاده از گرمای بدن، گجت‌های مختلف و حتی ساعت مچی خود را شارژ کنید. به گزارش ایسنا، شرکت Perpetua به‌عنوان یکی از توسعه دهندگان استفاده از منابع انرژی پاک، شیوه جدیدی برای شارژ گجت‌های مختلف با استفاده از گرمای بدن انسان ارائه کرده است. این فناوری بر پایه اصلی است که حدود دو قرن پیش توسط «توماس یوهان سیبک» کشف شد که براساس آن اگر محل اتصال دو فلز ناهمانند دارای اختلاف دمایی باشند، یعنی یک سمت سرد و یک سمت گرم باشد، جریان الکتریسیته تولید می‌شود.

فناوری این شرکت که در حال حاضر به‌صورت بازوبند طراحی شده و به‌زودی نمونه مچ بند آن نیز عرضه خواهد شد، با استفاده از اختلاف دمای بدن با محیط اطراف می‌تواند انرژی لازم را برای شارژ گجت‌های مختلف فراهم کند. همچنین ساعت و دستگاه‌های پزشکی کوچک مانند مانیتور ضربان قلب نیز می‌تواند از انرژی سه تا چهار ولتی تولید شده استفاده کند.

این شرکت امیدوار است نمونه اولیه دستبند شارژ را تا سال ۲۰۱۳ به بازار عرضه کند تا شرکت‌های تولید کننده ساعت و دستگاه‌های پزشکی کوچک از این فناوری در محصولات خود استفاده کنند.