تبلت مشترک گوگل و ایسوس

بازار دیجیتال- بعد از حدس و گمان‌های مختلف درباره تبلت جدید گوگل، بالاخره این محصول در کنفرانس Google I/O رونمایی و معرفی شد. این تبلت ۱۹۹ دلاری در واقع محصول مشترکی از گوگل و ایسوس است. Nexus ۷ مجهز به نمایشگر ۷ اینچی و سیستم‌عامل Android ۴.۱ Jelly Bean بوده و از پردازنده چهار هسته‌ای Tegra ۳ همراه با پردازنده گرافیکی ۱۲ هسته‌ای GeForce بهره می‌برد. این محصول در دو رنگ سفید و مشکی طراحی شده و نمایشگر آن تصاویر را با وضوح ۸۰۰ در ۱۲۰۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد.

ظرفیت رم این دستگاه یک گیگابایت بوده و دوربین جلویی آن وب کمی با وضوح ۲/۱ مگاپیکسل دارد. باتری این تبلت در هر بار شارژ امکان کار مداوم تا بیش از ۱۰ ساعت را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. بدنه این دستگاه هم از جنس پلاستیک سخت و نسبتا محکم است، اما وزن آن تنها به ۳۴۵ گرم می‌رسد. کلیدهای کاربردی و پورت‌های این تبلت در سمت راست بدنه آن تعبیه شده‌اند، اما پورت استاندارد ۵/۳ میلی‌متری هدفون این تبلت در قسمت پایین بدنه آن قرار دارد. بد نیست بدانید که نمایشگر این دستگاه مبتنی بر تکنولوژی IPS است تا به این ترتیب تصاویر را با وضوح و شدت روشنایی مناسبی به نمایش بگذارد.

مرورگر پیش فرض در این تبلت کروم است و هنوز اطلاعاتی درباره برنامه‌های کاربردی نصب شده روی آن منتشر نشده است. در این کنفرانس اعلام شد که این تبلت در دو نسخه ۸ و ۱۶ گیگابایتی به ترتیب با قیمت ۱۹۹ و ۲۴۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد و به فروش عمومی خواهد رسید.