نوت‌بوک صفحه بزرگ و حرفه‌ای سونی

بازار دیجیتال- این روزها طرفداران نوت‌بوک‌های صفحه بزرگ با قابلیت‌های فنی بالا، افرادی حرفه‌ای هستند که از نوت‌بوک خود انتظاری در حد یک پی‌سی فوق‌حرفه‌ای دارند. افرادی که به صفحه نمایش‌های بزرگ، پردازنده و کارت گرافیک‌های فوق حرفه‌ای و پرسرعت نیازمندند. به همین دلیل شرکت‌های تولیدکننده این محصولات گران‌قیمت را در لیست تولیدات خود قرار داده و به بازار‌های مصرف عرضه می‌کنند. شرکت سونی یکی از تولیدکنندگان این لپ‌تاپ‌هاست که یک لپ‌تاپ صفحه بزرگ با قابلیت‌های فنی مطلوب و البته با قیمت مناسب به بازار عرضه کرده است. این لپ‌تاپ که F۲۳EFX نام دارد، دارای ویژگی‌هایی چون، تجهیز به پردازنده intel core i۷-۳.۱GHZ، رم چهار گیگابایتی از نوع DDRIII و هارددیسکی با ظرفیت حافظه ۵۰۰ گیگابایت است.

کارت گرافیکی این لپ‌تاپ هم Nvidia GeForce GT ۵۴۰M GPU ۱۰۲۴ MB UpTo ۴۰۹۶ MB است. تجهیز به صفحه نمایش ۱۶/۴اینچی از نوع LED Backlit Full HD Display و با وضوح تصویر ۱۹۲۰×۱۰۸۰ نقطه در اینچ، درایو نوریDVD±RW/±R DL/RAM Drive، وب کم HD مجهز به سنسور تصویر Exmor و میکروفن، بلوتوث داخلی و... از دیگر قابلیت‌های این نوت‌بوک۳/۱ کیلوگرمی است.

نوت‌بوک صفحه بزرگ و سنگین وزن سونی همچنین به شبکه LAN: ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰، دو پورت USB ۳.۰، یک پورت USB ۲.۰، شبکه بی‌سیم Wireless، پورت فایروایر ۱۳۹۴ یا iLink، پورت HDMI، پورت خروجی VGAو... مجهز است.

باتری‌های لپ‌تاپ هم شش سلولی استاندارد لیتیوم یون ۵۰۰۰ میلی‌آمپری است که قابلیت کارکرد چهار ساعت به طور مداوم را دارد. لپ‌تاپ حرفه‌ای سونی همچنین به پورت HDMI با قابلیت پشتیبانی از سیستم سه بعدی مجهز است و کیبورد آن دارای نور پس‌زمینه است.

سونی همچنین فن‌آوری نوین خود یعنی Transfer Jet را نیز با این لپ‌تاپ همراه کرده است که به کاربر اجازه می‌دهد تنها با قرار دادن دوربین روی قسمت استراحت مچ دست عکس‌ها، ویدئوها و دیگر فایل‌های داخل آن به نوت‌بوک منتقل کند.

این نوت‌بوک با قیمتی در حدود یک میلیون و ۸۷۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به بازار عرضه شده است.