شرکت امنیتی مک آفی هشدار داده که کلاهبرداران سایبری با اعمال تغییراتی در بدافزارهای مشهور قصد دارند به طور ویژه افراد ثروتمند را هدف حملات خود قرار دهند. به گزارش فارس به نقل از وی تری، بدافزارهای متحول شده Zeus و SpyEye که توسط جنایتکاران آنلاین طراحی شده‌اند به طور خاص برای شناسایی و سرقت سپرده‌های بانکی افراد پولدار به کار گرفته خواهند شد.

در گزارش تازه مک آفی در همین زمینه تصریح شده که حملات قبلی SpyEye و Zeus جهت‌گیری خاصی نداشت و همه حساب‌های بانکی را از طریق اینترنت هدف قرار می‌داد، اما امروزه همین بدافزارهای متحول شده به طور خودکار اشخاص و گروه‌های خاصی را هدف قرار داده‌اند و این امر خطرناک است.

با توجه به اینکه بدافزارهای پیشرفته یاد شده نیاز به هدایت و دخالت انسانی ندارند، تخریب آنها به طور خودکار، گسترده و سریع تر صورت می‌گیرد. برای حل این مشکل همکاری شبکه‌های بانکی و سیستم‌های تعامل تحت وب ضروری است. در بخش دیگری از گزارش مک آفی تصریح شده که بیش از ۶۰ سرور تحت کنترل هکرها وظیفه پردازش اطلاعات مسروقه از حساب‌های بانکی افراد ثروتمند را در نقاط مختلف جهان بر عهده دارند و این رقم در آینده باز هم بیشتر خواهد شد. حجم مبلغ سرقت شده از افراد ثروتمند در این گزارش ۶۰ میلیون پوند و موسسات مالی و اعتباری هک شده حدود ۶۰ مورد تخمین زده شده است. علاوه بر این متوسط ارقام منتقل شده در هر بار سرقت ۱۰۰ هزار پوند بوده است.