تبلت جدید گوگل در راه است

با گذشت یک هفته از رونمایی تبلت جدید مایکروسافت، گمانه‌زنی‌هایی درباره تبلت جدید گوگل، ویژگی‌ها و قیمت آن مطرح شده که گوگل درنظر دارد اواخر هفته آن را در همایش سالانه خود رونمایی کند. به گزارش خبرگزاری مهر، تبلت گوگل باعنوان گوگل نکسوس۷ عرضه می‌شود. به‌رغم اینکه چندین دستگاه تلفن هوشمند از شرکت‌های مختلف با سیستم‌عامل گوگل کار می‌کنند اما این نخستین تبلتی است که براساس گمانه‌زنی‌های صورت گرفته که از سوی سایت گیزمود که مدعی شده یک سند مربوط به ویژگی‌های این دستگاه را رویت کرده این نسخه از تبلت نکسوس نسخه ۸ گیگابایتی است که ۱۹۹ دلار قیمت دارد.

به نظر می‌رسد که این قیمت چالشی را برای قیمت کیندل فایر آمازون فراهم کند تا آی پد اپل که به طور کلی قیمت بالاتری نسبت به سایر تبلت‌ها دارد. این درحالی است که تاکنون قیمت تبلت مایکروسافت اعلام نشده است.

گفته می‌شود که ظاهر این دستگاه شبیه تبلت ایسوز و نیویدا است که ماه ژانویه رونمایی شد.

براساس این گزارش، نکسوس ۷ با سیستم‌عامل آب نبات ژله‌ای کار می‌کند که جدیدترین نسخه از آندروید است. هنوز مشخص نیست که تفاوت آب نبات ژله‌ای با بستنی حصیری چیست اما گفته شده که آب نبات ژله‌ای نسخه ۱/۴ از آندروید است.

این تبلت ۷ اینچی بوده اما اندازه کامل این دستگاه مشخص نشده است و در ردیف تبلت‌های هفت اینچی تبلت آمازون قرار می‌گیرد. چراکه تبلت مایکروسافت ۶/۱۰ و آی پد ۷/۹ اینچ است.

این گزارش‌ها که هنوز درحد گمانه زنی است نشان می‌دهد که نکسوس ۷ با دوربین دوم ۲/۱ مگاپیکسلی و عمر باتری ۹ ساعته و پردازنده ۴ هسته‌ای Tegra۳ عرضه می‌شود.

همچنین انتظار می‌رود که صفحه نمایش آن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل باشد که می‌تواند از کیندل‌فایر آمازون پیشی بگیرد.