شرکت تایوانی HTC برای رقابت با آی‌فون اپل و Galaxy SIII سامسونگ اقدام به طراحی نرم‌افزاری با امکان دریافت دستورات صوتی برای گوشی‌های هوشمندش کرده است. اپل سال گذشته گوشی آی‌فون را به همراه نرم‌افزار Siri و سامسونگ امسال Galaxy SIII را با نرم‌افزار S-Voice راهی بازار کرد که امکان دریافت دستورات صوتی را از سوی کاربران دارد. بر این اساس شرکت تایوانی HTC هم اقدام به ارائه نرم‌افزاری مشابه کرده تا بتواند مشتریان بیشتری به خود جذب کند.

این شرکت طی چند فصل گذشته عملکرد موفقیت‌آمیزی نداشت؛ اما قصد دارد امسال با عرضه گوشی‌های هوشمند پیشرفته سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد. گوشی‌‌هایی که این شرکت تولید می‌کند دارای سیستم‌عامل آندروید، ویندوز موبایل، ویندوز فون ۷ و برو موبایل (Brew Mobile) است. این شرکت همچنین به تازگی اعلام کرده است که فروش گوشی‌های هوشمندش را در کشور برزیل متوقف می‌کند.
HTC به دلیل مشکلات و چالش‌ها و رقابت با شرکت‌های بزرگ‌تر در زمینه ساخت گوشی‌های تلفن همراه اعلام کرده گوشی‌های هوشمندش را در این کشور به فروش نمی‌رساند. HTC فقط دو مدل گوشی Wildfire S و Ultimate را در برزیل عرضه کرده است. بر اساس گزارش روزنامه‌های محلی، HTC چندین سال برای ورود به بازار برزیل برنامه‌ریزی کرده بود؛ اما پس از ورود یک باره تصمیم به خروج از این بازار گرفت. بر این اساس، سخنگوی HTC به روزنامه‌های محلی اعلام کرده که پس از بررسی میزان فروش گوشی در این بازار، تصمیم به خروج از بازار برزیل گرفتیم. البته این شرکت اعلام کرده که به مشتریان سابق خود همچنان متعهد بوده و سرویس دهی می‌کند. HTC همچنین اقدام به تعدیل برخی از نیروهایش خواهد کرد.