بازار دیجیتال- جعبه‌های جادو همیشه محبوب بوده و هستند و به همین دلیل هم در طول سال‌های گذشته تغییرات زیادی را تجربه کرده‌اند.

در واقع تلویزیون‌ها به عنوان پر طرفدارترین محصولات الکترونیک مصرفی جهان برای همراهی با سلیقه و نیاز کاربرانشان با سرعت بیشتری با تغییرات این صنعت همراه شده‌اند. جدیدترین پدیده صنعت تلویزیون یعنی تلویزیون‌های هوشمند اما جنجالی‌ترین این تغییرات بوده است. با افزایش تمایل و نیاز کاربران به محصولات مرتبط با اینترنت، این تلویزیون‌ها هم خیلی زود توانستند جایگاه خودشان را در بازار پیدا کرده و توجه خریداران بیشتری را به خودشان جلب کنند.
جدیدترین تحقیقات انجام شده توسط موسسه تحقیقاتیNPD DisplaySearch در این زمینه نشان می‌دهد که تلویزیون‌های با امکان ارتباط با اینترنت توانسته‌اند سهم 27 درصدی کل بازار جهانی تلویزیون را در اولین فصل از سال 2012 به خودشان اختصاص بدهند. در این میان گویا تب تلویزیون‌های اینترنتی در میان کاربران چینی شدت بیشتری پیدا کرده و بیشترین سهم صادرات جهانی این تلویزیون‌ها را به این کشور اختصاص داده است. بر اساس این گزارش، تقریبا نیمی از تلویزیون‌های صادر شده به چین تلویزیون‌های هوشمند هستند. در اروپای غربی اما این میزان به یک سوم می‌رسد.
کارشناسان اما تاکید می‌کنند که تمام تلویزیون‌هایی که امکان اتصال به اینترنت را دارند لزوما نمی‌توانند تلویزیون هوشمند باشند. آنها می‌گویند: «تلویزیون‌های با امکان اتصال به اینترنت در واقع امکان دسترسی به سرویس‌ها و برنامه‌های مختلف را از طریق اینترنت برای کاربرانشان فراهم می‌کنند. این در حالی است که تلویزیون‌های هوشمند امکان دسترسی به سرویس‌ها و برنامه‌هایی که حتی به صورت عمومی هم عرضه نمی‌شوند مانند یوتیوب را برای کاربرانشان فراهم می‌آورند.»
گزارش اخیر NPD DisplaySearch نشان می‌دهد که بیش از 20 درصد از تمام تلویزیون‌های صادر شده به سرتاسر جهان را تلویزیون‌های هوشمند تشکیل می‌دهند که از این میزان بیشترین سهم به کشورهای آسیایی، ژاپن و چین اختصاص دارد. بر اساس این تحقیقات، شرکت Sony با بیشترین میزان نفوذ در بازارهای مختلف، در حال حاضر حاکمیت بازار تلویزیون‌های هوشمند را در اختیار دارد. این در حالی است که برندهای دیگری مانند Samsung، Panasonic و LG نفوذی کمتر از 30 درصد در بازار جهانی تلویزیون‌های هوشمند دارند.
«پل گری» یکی از تحلیل‌گران این موسسه در این مورد می‌گوید: «تلویزیون‌های هوشمند و مرتبط با اینترنت وابستگی زیادی به محتوا دارند و با افزایش محبوبیت این تلویزیون‌ها، اینترنت به بزرگ‌ترین منبع سرگرمی و محتوای مورد نیاز کاربران این تلویزیون‌ها تبدیل شده است.»