شرکت ال‌جی قصد دارد یک گوشی جدید از مجموعه اوپتیموس خود را در ماه جاری میلادی وارد بازار کند. این گوشی که اوپتیموس ال ۵ نام دارد، قرار است ابتدا وارد بازارهای اروپا شود. به گزارش وب سایت تلگراف، گوشی اوپتیموس ال ۵ یک گوشی هوشمند تحت نسخه ۴ سیستم عامل آندروید است و ۵/۹ میلی متر ضخامت دارد. این گوشی دارای یک پردازنده ۸۰۰ مگاهرتزی است و صفحه نمایش ۴ اینچی آن دارای وضوح تصویر ۳۲۰ در ۴۸۰ است. شرکت ال‌جی در ساخت این گوشی از تراشه‌های ان‌اف‌سی (ارتباط از راه نزدیک) نیز استفاده کرده است.

شرکت ال جی که این گوشی را برای اولین بار در ماه فوریه معرفی کرده است، ابراز امیدواری کرده که به کمک گوشی آندرویدی بتواند با استیلای محصولات سامسونگ مقابله کند.

بر اساس این گزارش، گوشی اوپتیموس ال ۵ بیشتر بر بخش‌های میانی بازار تمرکز کرده و کاربرانی را هدف قرار داده است که به دنبال یک گوشی ارزان قیمت هستند. قرار است در این میان نیز در بازار کشورهای فرانسه، آلمان و بریتانیا عرضه شود.

جونگ سئوک پارک، رییس و مدیر عامل ال جی موبایل درباره اوپتیموس ال ۵ گفته است: «گوشی ال‌جی اوپتیموس ال ۵ یک گوشی متعادل است که ترکیبی از طراحی، صفحه نمایش، کارآیی، دوام باتری و قیمت مناسب را در خود دارد و از لحاظ قیمتی نیز جذاب خواهد بود.»