بررسی‌ها نشان داده که یک پنجم استرالیایی‌ها برای دسترسی به پهنای باند با سرعت بالاتر هزینه بیشتری پرداخت می‌کنند.

افزایش درخواست برای پهنای باند موبایلی باعث افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند شده است، به طوری که ۲۲ درصد استرالیایی‌هایی که بالای ۱۴ سال سن دارند به استفاده از اینترنت پرسرعت بر روی گوشی تلفن همراه‌شان علاقه دارند. تحقیقات نشان داده مردان بیش از زنان به دسترسی به اینترنت موبایلی علاقه دارند به طوری این رقم میان زنان و مردان ۲۵ و ۱۹ درصد برآورد شده است. بر این اساس بسیاری از استرالیایی‌ها به دسترسی به اینترنت پرسرعت بر روی گوشی تلفن همراهشان تمایل بیشتر دارند و حاضرند هزینه بیشتری برای این موضوع بپردازند.

بر اساس این گزارش، دسترسی به سرویس‌های شبکه نسل سوم و چهارم تلفن همراه که سرعت بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، با هزینه بیشتری ارائه می‌شود.

به گزارش Telsyte، استرالیایی‌ها عاشق گوشی‌های هوشمندشان هستند و به این ترتیب پیش بینی می‌شود تا سه سال دیگر ۱۰ میلیون کاربر به تعداد مشترکان گوشی‌های هوشمند در استرالیا افزوده شود. بر این اساس تعداد کاربران گوشی‌های هوشمند در این کشور تا سال ۲۰۱۵ به ۵/۱۸ میلیون نفر می‌رسد.موسسه تحقیقاتی Telsyte همچنین پیش‌بینی کرده تا سال ۲۰۱۵ تعداد کاربران تلفن همراه ۹۰ درصد کل جمعیت این کشور را تشکیل دهد. این در حالی است که در طول سال‌جاری، تعداد کاربران موبایل نصف جمعیت این کشور گزارش شده است.بر اساس گزارش Telsyte، محبوبیت گوشی آی‌فون تا سال ۲۰۱۴ باعث افزایش شمار کاربران هوشمند دراین کشور می‌شود، اگرچه گوشی‌های مبتنی بر سیستم‌عامل آندروید که توسط HTC، سامسونگ، سونی‌اریکسون، موتورولا و هواوی ساخته شده نیز در افزایش شمار کاربران هوشمند بی‌تاثیر نبوده است.