اسباب بازی‌های دیجیتالی

نمایشگاه اسباب بازی توکیو با تلفیق آی‌فون و برنامه‌های اجرایی آن با اسباب‌بازی‌های کودکان اقدام به ارائه اسباب‌بازی‌هایی با بالاترین فناوری‌ها و نوآوری‌ها کرده که ویژگی‌های اسباب‌بازی‌های قرن بیست و یکم را تشکیل می‌دهند. به گزارش خبرگزاری مهر، در دهه ۹۰، پیشرفته ترین و فناورانه ترین اسباب‌بازی کودکان بازی‌های گیم یا آتاری‌های دستی بود اما با گذشت ۳۰ سال با توجه به شواهد ارائه شده در نمایشگاه اسباب بازی توکیو بهترین اسباب بازی که امروز یک کودک می‌تواند دریافت کند یک تلفن هوشمند است.

یافتن راهکارهایی برای ادغام آی‌فون در اسباب بازی‌های کودکانه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نمایشگاه اسباب‌بازی توکیو بود که از ۱۴ ژوئن (۲۵خردادماه) آغاز شده و تا ۱۷ ژوئن (۲۸ خرداد ماه) ادامه دارد.

یک شرکت تولیدکننده اسباب‌بازی با عنوان «بندی» در رشته اسباب‌بازی نوآورانه برای ارائه یک سگ هوشمند جایزه اول را برنده شد، سگی که تا زمانی که آی‌فون خود را به آن متصل نکنید همچنان بی‌هویت باقی می‌ماند.

وقتی آی‌فون به این اسباب بازی متصل می‌شود، سگ جان گرفته و براساس حالتی که برای آن انتخاب می‌شود چهره‌های مختلفی به خود می‌گیرد.

این سگ هوشمند می‌تواند عطسه کند، به اطراف حرکت کرده یا از نرم‌افزار Siri اپل که با فرمان صوتی فعال می‌شود استفاده کند.

در این نمایشگاه اسباب‌بازی سگ هوشمند تنها اسباب‌بازی‌ای نیست که از آی‌فون استفاده می‌کند. براساس گزارش دیلی میل، تاکارا تومی شرکت تولیدکننده اسباب بازی ژاپنی نیز نوعی سگ ارائه کرده که می‌تواند بخواند و با حرکات موزون خود کودک را سرگرم کند.

این سگ با عنوان آی سو داگ تعادل خود را هنگام انجام حرکات موزون به خوبی حفظ می‌کند و می‌تواند در آینده به عنوان یک حیوان دست‌آموز در نمایشگاه ویژه حیوانات نیز شرکت کند.

اگر با این تفاسیر تصور می‌کنید که کودکان با داشتن چنین اسباب‌بازی‌هایی به سرعت رشد می‌کنند، درست حدس‌زده‌اید، چرا که تویوتا در این نمایشگاه طرح اولیه از یک اتومبیل را رونمایی کرده که به کودکان کمک می‌کند رانندگی را یاد بگیرند.

درحالی که این اتومبیل از نظر تکنیکی یک اسباب‌بازی با یک ساختار ساده به نظر می‌رسد، می‌تواند حرکت کند، دارای موتور، ترمز و سیستم هدایتی است و حتی صندلی‌هایی هم برای حضور والدین طراحی شده است.

نمایشگاه اسباب بازی توکیو چهار روزه است و به نظر می‌رسد که بسیاری از کودکان ژاپنی با دیدن این نمایشگاه فهرست کادوهای روز تولد خود را به روز می‌کنند.