یک محصول جدید در بازار چاپگر

بازار دیجیتال- این روزها با توجه به رشد تکنولوژی هر روز شاهد عرضه محصولی جدید به بازار‌های مصرفی مختلف هستیم. در بازار تجهیزات اداری و ماشین‌های اداری هم همین طور است و ما هر ازچند گاهی شاهد عرضه تکنولوژی جدید در این حوزه هستیم.

دستگاه‌های خود چاپ یکی از کالاهایی هستند که مدت زیادی از عمر آنها در بازار نمی‌گذرد اما مخاطبان زیادی یافته‌اند.

این دستگاه‌ها که بیشتر مورد استقبال کاربران خانگی و عکاسان قرار گرفته است در قیمت‌های مختلفی به بازار عرضه شده است و به همین دلیل مخاطبان زیادی دارند. دستگاه‌های خود چاپ بدون نیاز به اتصال به کامپیوتر می‌توانند عکس‌های موردنظر را چاپ کرده و به نمایش بگذارند. کافی است فایل‌های تصویری به وسیله یکی از روابط اتصالاتی مانند پورت‌های USB، بلوتوث، اینفرارد و... به دستگاه منتقل شوند و دستگاه نسبت به چاپ عکس اقدام می‌کند.

فعالان بازار می‌گویند، برندهای مختلفی در این زمینه فعال هستند و محصولات گوناگونی با میانگین قیمت ۲۰۰ هزار تا هفت یا هشت میلیون تومان به بازار عرضه شده‌اند که نمونه‌های گران‌قیمت برای کارهای صنعتی مناسب است و نمونه‌های ارزان قیمت بیشتر مورد استقبال کاربران خانگی و عکاسان و ...قرار می‌گیرد.

برندهای HP، SONY، HITI، میتسوبیشی و... از جمله برندهایی هستند که محصولاتی در این زمینه به بازار عرضه کرده‌اند که البته محصولات برند میتسوبیشی در ردیف گران‌قیمت‌های بازار هستند و بیشتر برای مصارف صنعتی و... کاربرد دارند.

با استفاده از کیوسک‌های چاپ فوری و مدیریت سفارش عکس دیجیتال میتسوبیشی می‌توانید بدون ارتباط با مواد شیمیایی عکس‌های خود را مشاهده و چاپ کنید.

دو مدل PICNET ۲۰۰۰ و PIC NET ۵۰۰۰ از دستگاه‌های خودچاپ حرفه‌ای برند میتسوبیشی است که با قیمتی در حدود شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا هفت میلیون تومان به بازار عرضه می‌شوند.

چاپ فوری عکس دیجیتال در ابعاد مختلف، کیفیت مطلوب و ایده آل چاپ، تجهیز به منابع ورودی متعدد برای دریافت عکس مانند انواع کارت‌های حافظه، سی دی یا دی وی دی، بلوتوث و... از ویژگی‌های این کیوسک‌های خودچاپ است.

برند HITI هم چهار نمونه از این دستگاه‌های خود چاپ را به بازار عرضه کرده است که البته دستگاه‌های خود چاپ این برند برای کاربری خانگی و شخصی مناسب هستند. مدل P۷۲۰L با قیمت حدود ۲۴۰ تا ۲۵۰ هزار تومان، مدل P۵۱۰K با قیمت حدودی ۳۱۰ تا ۳۲۰ هزار تومان، مدل P۵۱۰S با قیمت حدودی ۲۰۰ هزار تومان و مدل S۴۲۰ با قیمت ۲۹۰ تا ۳۰۰ هزار تومان از دستگاه‌های خود چاپ این برند در بازار هستند.

این دستگاه‌ها با انواع سیستم‌های عامل WINDOWS و MAC سازگار هستند و وضوح تصویر بالایی دارند. زمان مورد نظر نیز برای چاپ وسط این دستگاه‌ها بسته به مدل دستگاه بین ۷ تا ۱۷ ثانیه است.

سونی هم با مدل‌های UP-CR۲۰L و DS-RX۱به عرصه ماشین‌های خود چاپ وارد شده است. برند اچ پی هم چند نمونه دستگاه خودچاپ با مدل‌های ۴۵۰۰ ، ۷۵۰۰ A ، ب ۳۵۱۰ به بازار معرفی کرده است که قیمتی حدود ۲۲۰ تا ۶۸۰ هزار تومان دارند.

این دستگاه‌ها به روابط مختلفی مانند پورت USB و بلوتوث و... مجهزند و علاوه بر این یک تبلت هم روی دستگاه قابلیت نصب دارد تا به این ترتیب کاربر عکس‌ها را مشاهده کند.

فعالان بازار می‌گویند، با توجه به استقبال از این دستگاه‌ها پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک شاهد عرضه نمونه‌های بیشتری از این محصول با برندهای دیگری در بازار باشیم.

به گفته آنها با معرفی این دستگاه‌ها در بازار به نظر می‌رسد تقاضا برای دستگاه‌های مخصوص چاپ عکس که بدون اتصال به کامپیوتر قابلیت چاپ عکس را ندارند کاهش یابد.