گزارش‌ها حاکی است ممکن است HTC از لیست تولیدکنندگانی که قرار است از آخرین نسخه ویندوز فون مایکروسافت استفاده کنند حذف شود. مایکروسافت پس از بررسی برنامه تولید شرکت‌ها اعلام کرده که ممکن است مجوز استفاده از آخرین نسخه سیستم‌عامل ویندوز فون را برای HTC صادر نکند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ظاهرا مایکروسافت در پی بررسی‌های خود اعلام کرده شرکت HTC به دلیل اینکه هیچ دستگاه تبلتی تولید نکرده، نمی‌تواند از این سیستم‌عامل استفاده کند. از سوی دیگر، مایکروسافت اعلام کرده که میزان فروش محصولات این شرکت تایوانی هم کافی نبوده است.
در حالی مایکروسافت قصد دارد مجوز استفاده از ویندوز فون را به HTC ندهد که این شرکت در رده نخستین تولیدکنندگانی قرار دارد که از ویندوز فون در ساخت محصولاتش استفاده کرده‌ است.
HTC اعلام کرده که در طول سه ماهه ابتدایی سال میزانی از سهمش را از دست داده و از اوایل سه ماهه دوم سال نیز عملکرد خوبی نداشته است.
بر اساس این گزارش، جدیدترین نسخه سیستم‌عامل ویندوز مبتنی بر تراشه ARM ساخته شده و HTC اعلام کرده که تمایل به استفاده از ویندوز در ساخت محصولاتش دارد اما جزئیات برنامه خود را ارائه نکرده است.