بهانه‌ای به نام شبنم

بازار دیجیتال- با وجودی که برای اجرای طرح شبنم اتحادیه فشار زیادی به اعضای صنف رایانه وارد آورده بود، اما اگر سری به بازار کامپیوتر بزنید متوجه می‌شوید اجرای این طرح چندان هم جدی به نظر نرسیده و کمتر فروشگاه‌هایی را مشاهده می‌کنید که کالاهایش به این برچسب‌ها مزین باشند. البته کسبه بازار چندان نسبت به این موضوع گله مند نیستند و می‌گویند، به نظر می‌رسد اتحادیه تنها برای تکمیل اطلاعات خود در مورد اعضای صنف و همچنین با هدف مجاب کردن فروشندگان فاقد پروانه کسب به دریافت این مجوز از اتحادیه، این فشارها را برای دریافت برچسب شبنم به فعالان بازار رایانه وارد آورده است.

در رابطه با این موضوع با شوقی، یکی از فعالان بازار گفت‌وگوی کوتاهی داشتیم که می‌خوانید:

بیش از یک ماه است که از موعد اجباری شدن نصب برچسب شبنم روی کالاهای حوزه کامپیوتر گذشته است و اما در بازار اثری از این برچسب‌ها روی کالاها نیست. علت چیست؟

برخی از فروشندگان برچسب‌ها را نصب می‌کنند. اما اجرای این طرح فعلا به مراحل جدی خود نرسیده است.

گروهی معتقدند، فشارهایی که برای اجرای این طرح به اعضای صنف وارد آمده است به منظور مجاب کردن آنها برای کسب پروانه از اتحادیه است. شما این اظهارنظر را قبول دارید؟

بله. اتحادیه تلاش زیادی برای به عضویت در آوردن فعالان بازار کرده است و این اقدام اخیر هم تا حدودی باعث شد گروهی به عضویت اتحادیه درآیند، اما در کل گروهی همچنان ترجیح می‌دهند خطر کنند، اما به عضویت اتحادیه در نیایند.

چرا؟

برای اینکه این به عضویت در آمدن دردسر دارد و منجر به افزایش مالیات و... می‌شود. در ضمن عضویت در اتحادیه هیچ سودی برای اعضا ندارد و اتحادیه حمایتی از اعضا نمی‌کند.