ضریب نفوذ تلفن همگانی در ایران بالاتر از متوسط کشورهای پیشرفته

در حالی که در جهان به ازای هر هزار نفر ۳ دستگاه تلفن همگانی وجود دارد، این رقم در شهر تهران و استان البرز، بالاتر از متوسط جهانی و به ازای هر هزار نفر ۲/۳ دستگاه تلفن همگانی است. قائم‌مقام شرکت مخابرات تهران با اشاره به این موضوع گفت: براساس آخرین آمار تهیه شده، تا ابتدای خرداد ماه ۱۳۹۱، ضریب نفوذ تلفن همگانی به ازای هر هزار نفر، در دو استان تهران و البرز ۲/۳ است. همچنین ضریب نفوذ تلفن همگانی در استان تهران ۹۳/۲ و در استان البرز ۷۱/۳ است. ابراهیم یافتیان در ادامه تصریح کرد: همچنین ضریب نفوذ تلفن همگانی در شهر تهران ۴/۳ و در کل ایران ۵۳/۲ است.

یافتیان با مقایسه‌ای بین ضریب نفوذ تلفن همگانی در چند کشور دنیا اظهار کرد: ضریب نفوذ تلفن همگانی در کشور آلمان ۷/۰، فرانسه ۵/۲، ترکیه ۲/۱، مکزیک ۶/۲ و مراکش

۵/۰ است.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران تصریح کرد: ضریب نفوذ تلفن همگانی در کل جهان ۳ و متوسط ضریب نفوذ تلفن همگانی در کشورهای پیشرفته ۲ است.

این عضو هیات‌مدیره شرکت مخابرات استان تهران ادامه داد: به این ترتیب ضریب نفوذ تلفن همگانی در استان البرز (۷۱/۳) و شهر تهران (۴/۳) از متوسط جهان (۳) بیشتر است؛ همچنین ضریب نفوذ تلفن همگانی در ایران (۵۳/۲) از متوسط کشورهای پیشرفته (۲) نیز بیشتر است.

روش محاسبه ضریب نفوذ تلفن خانگی با ازای هر صد نفر و تلفن همگانی به ازای هر هزار نفر است.