بازار دیجیتال- یکی از جدی‌ترین قوانینی که در ایران به راحتی زیر پا گذاشته می‌شود، بیشتر هم درفضای مجازی کپی‌رایت است. موضوعی که بسیار شرکت‌های بزرگ آی‌تی هم از آن گله دارند.

یکی از زمان‌هایی که قانون کپی‌رایت در دنیای مجازی بیشتر زیر پا گذاشته می‌شود، هنگام استفاده از نرم‌افزارهاست. یعنی کاربر بدون توجه و گاهی اوقات هم از روی عدم اطلاع از قانون کپی‌رایت با مبلغ بسیار اندک، نرم افزاری را تهیه می‌کند. نرم‌افزاری که اگر در خارج از مرزهای کشور آن را به طور قانونی خریداری می‌کرد باید صدها دلار بابت آن پول پرداخت می‌کرد. مطمئنا یکی از راه‌های جلوگیری از این مساله بحث فرهنگ‌سازی است. به نظر می‌رسد یکی از راه‌های فرهنگ‌سازی و شناخت این قانون به کاربران ایرانی، ترویج استفاده از نرم‌افزار های رایگان و اوپن سورس است.
در حال حاضر برخی سایت‌ها در فضای مجازی حضور دارند که اقدام به این کار می‌کنند. سایت پلاس دانلود یکی از این سایت‌ها است. تنها هدف این سایت گسترش فرهنگ استفاده از نرم‌افزارهای رایگان و عدم بی‌توجهی به قوانین کپی‌رایت برای کاربران ایرانی است.
نرم‌افزارهای رایگان بسیار زیادی هستند که از نظر کارآیی شاید از نمونه‌های پولی آن بهتر و کاربر پسندتر باشند؛ اما کاربران از آن بی‌اطلاع‌اند. این سایت به شما کمک می‌کند این نرم‌افزارها را پیدا کنید. همچنین شما می‌توانید با نوشتن مطلبی در این‌باره و توضیح کپی‌رایت، مخاطبانتان را از طریق سایت پلاس دانلود به استفاده از نرم‌افزارهای آزاد، رایگان و اوپن سورس ترغیب کنید. برای شروع کار بهتر است به این آدرسWWW. plusdownload.net سر بزنید.