از افزایش نرخ مکالمات تلفن ثابت و تغییر از ۷/۴۴ به ۰۳/۵۱ ریال بحث‌هایی میان آمد که آیا با افزایش نرخ مکالمات میزان هر پالس تماس متغیر خواهد بود یا اینکه افزایش تعرفه‌ها برای استان‌های هم کد شده و غیر هم کد شده نیز متفاوت شده است. مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران درباره تغییر این نرخ‌ها به ایسنا گفت که به نظر می‌رسد افزایش تعرفه‌ها به ۰۳/۵۱ ریال چندان با کاهش زمان پالس مکالمات متناقض نیست و اگر هر دو مورد را در نظر بگیریم، باز هم به افزایش تعرفه‌‌ها می‌رسیم و این به این معنی است که افزایش نرخ به ۰۳/۵۱ با کاهش پالس به ۱۲۰ و ۱۰۵ ثانیه یکی است و هر دو حالت افزایش تعرفه در مکالمات تلفن ثابت را نشان می‌دهد.

زارعیان تاکید کرد: پیش از این زمان هر پالس تماس از تلفن ثابت به ثابت از ساعت ۶ تا ۱۳ به میزان ۱۳۴ ثانیه و از ساعت ۱۳ تا ۲۱ به میزان ۱۵۹ ثانیه و از ساعت ۲۱ تا ۶ میزان ۱۹۳ ثانیه بود که این میزان به ۱۲۰ ثانیه کاهش یافته است.

وی ادامه داد: این میزان برای استان‌های هم کد نشده، ۱۲۰ ثانیه و برای استان‌هایی که هم کد شده‌اند هر پالس ۱۰۵ ثانیه محاسبه می‌شود. در حال حاضر استان تهران، البرز و چند شهر از استان اصفهان هم کد شده‌اند و برای سایر استان‌ها هم در حال برنامه‌ریزی هستیم.