تحقیقات نشان داده که کودکان به فناوری‌های روز همچون روبات‌ها به‌عنوان انسان واقعی نگاه می‌کنند. به گزارش موبنا، محققان شرکت Robots@School از کودکان سراسر دنیا سوالاتی درباره فناوری‌های نوین پرسیدند. آنها از کودکان پرسیدند که اگر روبات‌ها بخشی از زندگی آنها بودند چه اتفاقی می‌افتاد.در این زمینه به پاسخ‌های جالبی دست یافتند.

نتایج نشان داد که کودکان روبات‌ها را به عنوان یک انسان واقعی می‌دانند که عملکردی شبیه یک دوست یا حتی پدر و مادر دارند.این فناوری‌ها چگونگی یادگیری کودکان را تغییر می‌دهند.

برای مثال اپل برنامه جدیدی با سرویس‌های کتاب ارائه کرده که قابلیت چندلمسی، ویدئو، گرافیک با بازخورد فوری دارد. اپل موضوعات جدید از طریق بخش Textbook در فروشگاه iBookstore ارائه کرده است.

رایانه‌ها بخشی از آموزش مدارس را طی چند سال گذشته تشکیل داده اما مطالعات نشان داده که کودکان عاشق روبات در کلاس درس هستند. بر اساس یک تحقیق در میان کودکان ۸ تا ۱۲ ساله در استرالیا، فرانسه، آلمان، آفریقای جنوبی، انگلیس و ایالات متحده از آنها خواسته شد تا تصاویری از تجربه تصویری از روبات بکشند. این تجربه در آسیا نیز مورد آزمایش قرار گرفت.در این مطالعات دو سوم کودکان روبات‌ها را همانند یک انسان تصور کرده و از آن به عنوان یک دوست یاد کردند.