زیر فروشی در بازار کامپیوتر

بازار دیجیتال- با وجود ثبات قیمت دلار آزاد طی هفته گذشته در بازار، برخی از کسبه بازار قیمت کالاهای گران قیمت که در رده کالاهای کم‌فروش بازار هم هستند تا حدودی کاهش داده‌اند. این موضوع باعث اعتراض گروه دیگری از کسبه بازار شده است؛ چرا که آنها معتقدند کاهش خودسرانه قیمت‌ها در بازار آن‌هم در این شرایط تنها باعث تشدید آشفتگی‌های بازار می‌شود. در رابطه با این موضوع گفت‌وگوی کوتاهی با یکی از کسبه بازار داشتیم که می‌خوانید: شنیده می‌شود گروهی از کسبه بازار اقدام به زیر فروشی کرده و کالاهای کم مخاطب را با قیمت ارزان‌تر به بازار عرضه می‌کنند. این موضوع صحت دارد؟

بله درست است، البته میزان کاهش قیمت در حد زیادی نیست. اما همین میزان هم به نوعی زیر فروشی در بازار به حساب می‌آید و باعث بروز آشفتگی‌هایی در بازار می‌شود.علت بروز این اتفاق هم تقاضای اندک برای کالاها است. در شرایطی که تقاضا برای کالاهای گران قیمت در حد ناچیزی باشد،گروهی از فروشندگان برای اینکه کالا روی دستشان نماند قیمت‌ها را کاهش می‌دهند.

میزان کاهش قیمت‌ها در چه حدی بوده است؟

در حدود ۵ تا ۲۵ هزار تومان، البته قیمت‌ها بستگی به نوع کالا و قیمت آن دارد. افرادی که قیمت‌ها را کاهش داده‌اند اکثرا هزینه گارانتی و خدمات پس از فروش را از روی کالا حذف کرده‌اند.

این موضوع زیر فروشی چه تاثیری روی بازار گذاشته است؟

به احتمال زیاد منجر به از بین رفتن نظم قیمت‌ها می‌شود و باعث می‌شود هر فروشنده‌ای روی کالایش یک قیمت سلیقه‌ای بگذارد.