یک دوربین فیلمبرداری جیبی برای علاقه‌مندان تصاویر سه‌بعدی

بازار دیجیتال- مدل Aiptek۳D i۲ یک دوربین فیلمبرداری سه‌بعدی بسیار کوچک، است که توانایی فیلمبرداری و عکاسی سه‌بعدی به همراه عکاسی و فیلمبرداری دوبعدی را دارد. فیلم‌ها توسط این دوربین با رزولوشن p HD و ۷۲۰ و عکس‌ها با کیفیت ۵ مگاپیکسل گرفته می‌شوند.

این دوربین از نمایشگر autostereoscopic ۳D (برجسته بینی خودکار) برای نمایش عکس‌ها و فیلم‌های سه‌بعدی گرفته شده استفاده می‌کند. این دوربین کوچک مجهز به پورت HDMI نیز هست که به وسیله‌ آن می‌توانید فیلم‌های گرفته شده را مستقیما روی HDTV

مشاهده کنید.

همراه این دوربین فیلمبرداری، یک عینک با شیشه‌های قرمز-آبی عرضه می‌شود که برای دیدن تصاویر سه‌بعدی روی نمایشگر۲/۴ اینچی خود دوربین به کار می‌رود.

حدود نیمی از بدنه‌ این دوربین نیز از پلاستیک براق ساخته شده که باعث می‌شود به شدت لکه و اثر انگشت را به خود جذب کند و مجبور باشید که گاه به گاه آن را تمیز کنید. لنزهای این دوربین هم ثابت هستند و قابلیت زوم اپتیکال برای آنها وجود ندارد. از نظر کیفیت فیلم هم باید گفت که به هر صورت از آن جایی که لرزش‌گیر تصویر وجود ندارد، مشکل لرزش دست در فیلم‌های گرفته شده تا حد زیادی خودنمایی می‌کند. ولی از نظر نمایش جزئیات کیفیت در حد خیلی خوب است.

فیلم‌ها در این دوربین روی کارت حافظه‌ SD/SDHC ضبط می‌شوند که شیار آن در کناره‌ دوربین قرار دارد. فیلم‌ها نیز در فرمت MOVE H.۲۶۴ ذخیره می‌شوند.

این دوربین برای تامین انرژی از باتری لیتیوم-یونی قابل شارژ بهره می‌برد که در هر بار شارژ کامل می‌تواند به اندازه‌ ضبط ۷۰ دقیقه‌ ویدئو شارژدهی کند. عمل شارژ نیز می‌تواند با اتصال دوربین به رایانه از طریق USBانجام گیرد.

در کل باید گفت که Aiptek۳D i۲ دوربین ارزان قیمت بسیار کارآمدی برای گرفتن فیلم‌ها و عکس های سه‌بعدی است که به دلیل جثه‌ بسیار کوچک و وزن کمی نیز که دارد به راحتی می‌تواند در جیب حمل شود و در هر جایی با شما حضور داشته باشد.