بازار دیجیتال- این روزها دوربین‌های دیجیتال جمع و جور و کوچک بازار گرمی دارند و مخصوصا اگر این دوربین‌های جیبی ضدآب هم باشند طرفداران پرو پا قرص بیشتری دارند.

یکی دیگر از دلایل توجه به این دوربین‌ها، قیمت مناسب آنهاست که باعث می‌شود اکثر افراد در گروه‌های مختلف درآمدی که اهل سفر و ماجراجویی هستند به جرگه طرفداران این دوربین‌ها بپیوندند. مدل PlaySport ZX۳ از خانواده کداک یکی از این دوربین‌های جیبی ارزان است که از لحاظ ظاهری به شکل یک تلفن همراه ساخته شده که کنترل‌های آن در قسمت پشتی و نمایشگر ۲ اینچی اش در بالای آنها قرار گرفته است. بدنه این دوربین هم از جنس پلاستیک براق ولی نرم ساخته شده و به نظر نمی‌رسد که در افتادن‌های معمولی آسیبی ببیند.

این یک دوربین ضد آب است و بنابراین جای تعجب ندارد که شاهد در‌های کاملا مهر و موم شده روی پورت‌ها، باتری و شیار کارت حافظه SD باشیم. نکته‌ جالب درباره‌ موادی که این دوربین از آنها ساخته شده این است که تنها چند ثانیه پس از آنکه دوربین را در آب فرو کردید و در آوردید کاملا خشک است. خاصیت ضد آب آن تا ۳ متر می‌باشد که می‌توانید دست کم از آن برای شنا کردن در نواحی کم عمق و فیلمبرداری استفاده کنید. دوربین مذکور قابلیت فیلمبرداری با کیفیت Full HD در ابعاد ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، قابلیت فیلمبرداری با کیفیت HD در ابعاد ۷۲۰×۱۲۸۰ پیکسل و با سرعت‌های ۶۰ و۳۰ فریم بر ثانیه و قابلیت فیلمبرداری با کیفیت WVGA در ابعاد ۴۸۰×۸۴۸ پیکسل و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد.

این دوربین همچنین توانایی زوم دیجیتال ۴ برابر را دارد و فوکوس لنز آن نیز ثابت است. به صورتی که همواره می‌تواند روی سوژه‌هایی از یک متر تا بی‌نهایت فوکوس کند. قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه‌های SDHC و SD از سایر قابلیت‌های این دوربین جمع و جور است.