دوربینی با  تصویربرداری 120 فریم در هر ثانیه

یک شبکه تلویزیونی در ژاپن از یک دوربین جدید رونمایی کرد که در هر ثانیه چهار میلیارد پیکسل تصویربرداری می‌کند یا به عبارت دیگر فیلم‌های ۳۳ مگاپیکسلی را در ۱۲۰ فریم در هر ثانیه ارائه می‌کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه ان اچ‌کی ژاپن (NHK) دوربین۳۳ مگاپیکسلی را عرضه کرده که در مقایسه با دوربین هشت مگاپیکسلی آی فون ۴s و سایر دوربین‌های فیلمبرداری که ۲۴ فریم در ثانیه فیلمبرداری می‌کند از فناوری پیشرفته ای برخوردار است.

گفته می‌شود که شرکت‌هایی چون توشیبا به زودی از تلویزیون‌ها و نمایشگرهایی رونمایی می‌کنند که کیفیت ۱۰۸۰p اچ دی دارند که این کیفیت درحال حاضر بالاترین کیفیت ممکن است.

پیتر جکسون کارگردان فیلم‌های ارباب حلقه ها فیلم جدید خود را با عنوان «هابیت» در ۴۸ فرم در ثانیه و با وضوح تصویر ۴k فیلمبرداری می‌کند که این امر چهار برابر HD دارای وضوح تصویراست.

دوربین NHK یک مدل نمایشی برای استاندارد فوق HD است و دارای وضوح تصویری است که کیفیت تصویر این تلویزیون را فراتر از HD می‌برد.

شرکت‌هایی چون سونی درحال حاضر فیلم‌ها را با وضوح تصویر ۴K فیلمبرداری می‌کنند، وضوح تصویر عالی که گفته می‌شود نسل آینده کیفیت را تشکیل می‌دهد.

این درحالی است که با تمام این اوصاف دوربین NHK کیفیتی فراتر از آن دارد و می‌تواند ۱۲۰ فریم در ثانیه فیلمبرداری کند و تصویر را با کیفیت ۳۳ مگاپیکسل ارائه کند.

در زمان بازی‌های المپیک امسال قرار است چندین استاندارد مختلف فراتر از اچ دی مورد آزمایش قرار بگیرد.

درحال حاضر تلویزیون توشیبا که با قیمت ۱۰۹۶۳ دلار به فروش می‌رسد اولین تلویزیونی است که برای مصرف کننده با چنین فناوری طراحی شده است، این درحالی است که در بازار هنوز هیچ دستگاه پخش ویدئویی وجود ندارد که بتواند تصاویر دارای کیفیت ۴K را پخش کند.

درحال حاضر فیلم‌های بسیاری با استفاده از دوربین‌های ۴K فیلمبرداری می‌شوند و تعداد سینماهایی که از این فرمت برای نمایش استفاده می‌کنند، درحال افزایش است.