ارائه سرویس خدمات دولتی روی تلفن آمریکایی‌ها

اوباما رییس‌جمهوری آمریکا، خواستار ارائه خدمات دولتی بر بستر تلفن همراه و رایانه‌های قابل حمل شده است. به گزارش فارس به نقل از اینفو ورلد، وی همچنین فرمانی صادر کرده تا اطلاعات دولتی راحت‌تر و به طور گسترده‌تر در اختیار شرکت‌ها و موسسات تجاری قرار بگیرد.

این دستورالعمل که به طور رسمی از سوی کاخ سفید منتشر شده نهادهای مهم دولتی را ملزم می‌کند تا ظرف ۱۲ ماه آینده، نسخه‌هایی جدید از خدمات دولتی خود را راه‌اندازی کنند که بر بستر تلفن همراه قابل دسترسی باشد.

بر این اساس حجم گسترده‌ای از اطلاعات دولتی هم برای تشویق موسسات عمومی به راه‌اندازی سرویس‌های نوین الکترونیک در اختیار آنها قرار می‌گیرد. انتشار این اخبار بار دیگر به نگرانی‌ها در مورد امنیت کاربران و نحوه حفاظت از اطلاعات شخصی آنان دامن زده است. حتی در صورت طراحی ایمن پلت‌فرم‌های همراه خدمات دولت الکترونیک این نگرانی وجود دارد که ضعف امنیتی سیستم عامل‌های همراه و شبکه‌های اپراتوری همراه به افشای اطلاعات کاربران منجر شود.

در همین حال نزدیک بودن صدور این دستورالعمل به زمان آغاز رقابت‌های انتخاباتی دو حزب جمهوری خواه و دموکرات شائبه انتخاباتی بودن آن را به شدت افزایش داده است.