مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ نیز با تایید رندرهای منتشرشده در وب‌سایت مذکور، اعلام کرد که این همان طراحی ساعت اپل واچ‌پرو است. اگر این ادعاها درست باشد می‌توان گفت که احتمالا اپل واچ پرو، گزینه‌ مناسبی برای ورزشکاران خواهد بود. همچنین دکمه بزرگ این ساعت کمک می‌کند تا استفاده از آن در حین انجام ورزش‌هایی همچون شنا، موج‌سواری و... آسان شود.

تاکنون تصاویر مختلفی از این ساعت توسط افشاگران دنیای فناوری منتشر شده که در اغلب آنها به استفاده از یک نمایشگر بزرگ با قابلیت مصرف انرژی کم اشاره شده است. چندی پیش نیز بلومبرگ اعلام کرد که این ساعت با باتری بزرگ‌تر و کیس تیتانیومی ‌مقاوم عرضه خواهد شد. وب‌سایت ۹۱Mobiles نیز در ادامه مدعی شد اپل واچ پرو از قاب ۴۹ میلی‌متری برخوردار است. اگرچه اپل واچ مذکور با این ابعاد، نمی‌تواند لقب بزرگ‌ترین ساعت هوشمند اسپورت را از آن خود کند، اما اپل را به تصاحب این عنوان نزدیک کرده است.

در حال حاضر، ساعت‌های اپل واچ با ابعاد ۳۸ تا ۴۵ میلی‌متری به فروش می‌رسند. از جمله مشخصات مورد انتظار برای اپل واچ پرو می‌توان به قابلیت ضدآب بودن آن اشاره کرد. این در حالی است که مدل فعلی این ساعت، از استاندارد WR۵۰ بهره می‌برد که تنها برای شنا در آب‌های کم‌عمق مناسب است و برای ورزش‌هایی همچون کایت سواری، اسکی روی آب یا غواصی مناسب نیست.

همچنین ویژگی اتصال ماهواره‌ای نیز از جمله مواردی است که علاقه‌مندان امیدوارند آن را در اپل واچ پرو ببینند. با این حال، در رویداد پیش روی اپل با نام Far Out مشخص خواهد شد که شایعات مطرح شده تا چه اندازه درست هستند. زیرا به احتمال زیاد، اپل واچ پرو یکی از محصولات انتخابی اپل برای معرفی در این رویداد خواهد بود.