انتشار اندروید ۱۳ برای گوشی‌های پیکسل گوگل

اندروید ۱۳ بیشتر یک پاک‌سازی است. اندروید ۱۲ با تغییرات بزرگی که در ظاهر سیستم‌عامل داده شد، بزرگ‌ترین انتشار نرم‌افزار گوگل بود و اندروید ۱۳ در واقع تغییرات صورت گرفته را کامل می‌کند. با این حال قابلیت‌های هیجان‌انگیز زیادی به خصوص برای کاربران پیکسل وجود دارد.

فهرست به‌روزرسانی‌هایی که در نسخه ۱۳ اندروید دیده می‌شوند، احتمالا مشابه نسخه‌های آزمایشی بتای این نرم‌افزار است. در اندروید ۱۳ کاربران می‌توانند آیکن‌های اپلیکیشن‌های غیرگوگل را سفارشی کنند تا مطابق با پس زمینه صفحه خانگی باشند که در نخستین نسخه پیش نمایش طراح اندروید ۱۳ مشاهده شده بود. همچنین اجازه جدید برای کاهش اعلان‌های غیرضروری و گزینه جدید برای محدود کردن دسترسی اپلیکیشن‌ها به تصاویر و ویدئوها وجود خواهد داشت.

گوگل از طرف سازندگان دیگر تلفن هوشمند وعده‌ای نداد، اما در این باره اعلام کرد اندروید ۱۳ تا اواخر سال میلادی جاری برای گوشی‌ها و تبلت‌های برندهای دیگر شامل ایسوز، iQOO، موتورولا، وان پلاس، اوپو، ریل می، سامسونگ، شارپ، سونی، Tecno، ویوو و شیائومی قابل دسترس می‌شود. اکثر این سازندگان گوشی برنامه‌های بتای اندروید ۱۳ را داشته‌اند. لنوو هم یک برنامه آزمایشی اندروید ۱۳ برای Tab P۱۲ Pro دارد. بر اساس گزارش وب‌سایت اندروید پلیس، از میان این برندها، اوپو و سامسونگ احتمالا عجله بیشتری برای فراهم کردن این به‌روزرسانی دارند.