به‌روز‌رسانی نرم‌افزار آی‌پد اپل به تاخیر افتاد

این تغییر برنامه انتشار، عرضه iPadOS۱۶ را به زمان عرضه سخت‌افزار جدید آی‌پد نزدیک‌تر می‌کند. اپل قصد دارد مدل جدید آ‌ی‌پد پرو که در ساخت آن از تراشه M۲ استفاده شده است و همچنین یک مدل پایین‌تر و سریع‌تر آی‌پد که پورت آن از نوع «یو‌اس ‌بی‌-سی» است را معرفی کند.

حتی پیش از تاخیر اخیر، انتشار نرم‌افزارهای اپل امسال اندکی عقب‌تر از برنامه بود و مرحله بتای عمومی به‌روزرسانی‌ها، دیرتر از حد معمول آغاز شد. اما این شرکت پیش از این هم با مشکلات مشابه برخورد کرده بود و در زمان طراحی iOS ۱۳ در سال ۲۰۱۹ چالش‌های قابل توجهی داشت که روی زمان معرفی آی‌فون ۱۱ تاثیر گذاشت و باعث شد اپل در برنامه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری خود تغییراتی دهد.

به‌روزرسانی‌ iPadOS۱۶ همچنین شامل یک اپلیکیشن هواشناسی، پشتیبانی بهبودیافته برای نمایشگرهای اکسترنال و کنترل‌های مشابه مک برای اپلیکیشن‌های بهره‌وری است. به‌روزرسانی‌های iOS ۱۶ شامل صفحه لاک اسکرین بازطراحی شده، امکان برگرداندن پیام‌ها در iMessage و اپلیکیشن هوم بازطراحی شده برای کنترل‌های لوازم جانبی است. بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل پیش از این اعلام کرده است چندین قابلیت برنامه‌ریزی شده برای iPadOS۱۶ و iOS ۱۶ در نسخه ابتدایی این نرم‌افزارها وجود نخواهند داشت.