ترافیک در سان‌فرانسیسکو در پی توقف ناگهانی تاکسی‌های خودران

این ترافیک تا چند ساعت و تا زمان رسیدن کارمندان این شرکت به محل توقف این خودروها ادامه داشت. وب‌سایت تک‌کرانچ در گزارشی، عکس‌هایی را از تاکسی‌های بدون راننده شرکت Cruise در خیابان‌های Fulton و Cough منتشر و اعلام کرد که این توقف این تاکسی‌ها، اختلال در عبور و مرور خودروها را در این منطقه به دنبال داشت.

شرکت Cruise، زیرمجموعه جنرال موتورز محسوب ‌می‌شود که از هفته گذشته، تاکسی‌های روباتیک خود را وارد خیابان‌های سان‌فرانسیسکو کرد. در این خودروها، راننده‌ای پشت فرمان حضور ندارد و تنها قادر به حرکت در برخی از خیابان‌های مشخص و در ساعات پایانی عصر هستند.

این شرکت در بیانیه‌ای اگرچه از بروز این اتفاق عذرخواهی کرد، اما هیچ توضیحی را درخصوص علت توقف این خودروها ارائه نداد. سخنگوی Criuse در گفت‌وگو با تک‌کرانچ گفت: ما اوایل هفته، به مشکلی در برخی از خودروهای‌مان برخوردیم که البته این مشکل حل شد و هیچ مسافری تحت تاثیر این اتفاق قرار نگرفت. با این حال، از افرادی که این اتفاق باعث رنجش آنها شد، عذرخواهی ‌می‌کنیم.

این شرکت فعال در حوزه خودروهای خودران که سایه جنرال موتورز را روی سر خود ‌می‌بیند، توانست به عنوان نخستین شرکت، مجوز تردد تاکسی‌های بدون راننده را در یکی از شهرهای بزرگ ایالات‌متحده به دست آورد و در ماه فوریه نیز ارائه خدمات رایگان حمل‌ونقل را به شهروندان سان‌فرانسیسکو آغاز کرد.

این شرکت از ۲۴ ژوئن، این خدمات را در ازای دریافت کرایه از مسافران ارائه ‌می‌داد. اما گزارش‌ها رسیده از مسافران، حاکی از آن بود که رضایت چندانی از این تاکسی‌ها ندارند. یکی از مسافران مدعی شد که خودروی بدون راننده Cruise، مسیری غیرعادی و طولانی را برای رسیدن به مقصد انتخاب و طی کرد. با این حال، برخی از کاربران نیز از عملکرد این تاکسی‌های بدون راننده رضایت داشتند و یکی از این افراد، انعام نقدی را برای سفر خود در نظر گرفت.

حال بروز این اتفاق و توقف خودروهای Cruise، به نخستین چالش این شرکت در مسیر ارائه خدمات مسافربری تجاری آن تبدیل شده است. در ماه آوریل نیز نیروهای پلیس، یکی از خودروهای بدون راننده این شرکت را به دلیل روشن نکردن چراغ‌های جلو متوقف کرد. اما پلیس پس از آنکه متوجه شد هیچ فردی پشت فرمان نیست، نمی‌دانست که باید چه اقدامی کند.

ایالت کالیفرنیا از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مسافربری از طریق خودروهای بدون راننده خواسته تا هرگونه تصادف و برخورد را که منجر به آسیب مالی، آسیب جسمی یا مرگ ‌می‌شود، گزارش دهند. تا به این لحظه از سال، در مجموع ۱۸ گزارش مرتبط به خودروهای Cruise ثبت شده است.