به گزارش سازمان فناوری اطلاعات ایران، در نشستی که با حضور مدیران کل فناوری اطلاعات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، چالش‌های دستگاه‌های تابعه این وزارتخانه در حوزه امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. در این رویداد، محمود خالقی‌دخت، معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات به تبیین چگونگی خدمات قابل ارائه توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در قالب برنامه‌های فوری، میان مدت و بلندمدت در حوزه نظام پیش‌گیری و مقابله با حوادث فضای مجازی پرداخت.

خالقی‌دخت، هدف از برگزاری این نشست را اجرای تکالیف قانونی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نظام پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی اعلام و تاکید کرد نتایج حاصل از این اقدام‌ها به کمیسیون عالی امنیت مرکز ملی فضای مجازی ارائه خواهد شد. وی به لزوم هماهنگی جهت برگزاری جلسات تخصصی و دریافت اطلاعات کامل ستاد و دستگاه‌های تابعه وزارت عتف در حوزه امنیت تاکید کرد و گفت: در پی دور اول نشست‌هایی که در ماه پایانی سال گذشته با اغلب دستگاه‌های غیرزیرساختی برگزار کردیم، معاونت امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات، برگزاری جلسات دور دوم با هفت وزارتخانه دیگر شامل وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهادکشاورزی، آموزش‌وپرورش، ورزش و جوانان، میراث فرهنگی، دادگستری و رفاه، کار و تامین اجتماعی را در دستور کار خود قرار داده است و به‌طور نظام‌مند به آن خواهد پرداخت.

مدیران فناوری اطلاعات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست ضمن ارائه چالش‌های دستگاه متبوع در حوزه امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات، روش‌های پیشنهادی خود برای سنجش وضعیت امنیت دستگاه‌ها و تحقق سطح قابل پذیرش امنیت، ارائه کردند. در خاتمه این جلسه، تاکید شد که جلسات کارشناسی به صورت جداگانه برای هر دستگاه برگزار شود.