این روبات در مراسم روز AI Day تسلا در آگوست سال گذشته معرفی شد و این شرکت وعده رونمایی از نمونه اولیه این محصول را در سال ۲۰۲۲ داد. حال به نظر می‌رسد این روبات تا آگوست امسال آماده نخواهد شد و به همین دلیل مراسم مذکور به تعویق افتاده است. طبق توییتی که ایلان ماسک منتشر کرده، رویداد AI Day تسلا در روز ۳۰ سپتامبر یعنی هشتم مهرماه برگزار خواهد شد. در خصوص این روبات باید گفت که مانند بسیاری از پروژه‌های آینده‌نگرانه تسلا از جمله شبکه ایستگاه‌های شارژ با انرژی خورشیدی، فناوری تعویض باتری، سفر به شهرها با موشک و فراخواندن خودروهای بدون راننده، هنوز سوالات بی‌پاسخ زیادی درباره این محصول وجود دارد.

ایلان ماسک در خبرسازی و جلب‌توجه افکار عمومی ‌تبحر خاصی دارد؛ به ویژه زمانی که اخبار ناخوشایندی پیرامون وی و شرکت‌های تحت هدایتش وجود دارد که می‌تواند از این حربه برای انحراف افکار استفاده کند. اقدام اخیر وی برای خرید توییتر به یکی از موضوعات داغ این روزهای فناوری تبدیل شده و هنوز سرنوشت آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. اخیرا نهادهای قانون‌گذار در حال بررسی این موضوع هستند که آیا ماسک در خرید توییتر، قوانین و مقررات این حوزه را زیر پا گذشته است یا خیر. از سوی‌ دیگر، پرونده‌ای علیه شرکت تسلا و خودروهای این شرکت باز شده و بازرسان اداره ایمنی و ترافیک آمریکا در حال بررسی علت تصادف خودروهای این شرکت با وسایل نقلیه پارک‌شده در کنار خیابان‌ها هستند.

خودروهایی که از همان فناوری هوش مصنوعی بهره می‌برند که احتمالا قرار است در روبات‌های انسان‌نمای این شرکت استفاده شود. اگرچه ماسک تاکنون توانسته بسیاری از وعده‌های خود را عملی کند و خودروهای خودران و موشک‌های چندبارمصرف را تولید کند، اما باید دید در ساخت این روبات انسان‌نما تا چه حد موفق خواهد بود. هنوز هیچ شرکتی نتوانسته روباتی را طراحی کند که بتواند جایگزین انسان شود و وظایف انسانی را به بهترین شکل و مطابق با آنچه یک انسان انجام می‌دهد، برعهده گیرد. البته شرکت بوستون داینامیکس تلاش‌هایی را در این زمینه انجام داده و روبات دوپای پیشرفته‌ای را تولید کرده که تحت عنوان اطلس شناخته می‌شود، اما هنوز به مرحله مدنظر مدیران این شرکت نرسیده است.