پاناسونیک Toughbook‌۴۰ همچنین از بدنه‌ای با ضخامت ۳/ ۵۳ میلی‌متری و وزن ۳۵/ ۳کیلوگرمی ‌بهره می‌برد و به لطف طراحی دو در یک و ماژولار می‌توان از آن به عنوان یک تبلت در محیط‌های کاری مختلف استفاده کرد. به گفته پاناسونیک، این لپ‌تاپ به نسخه‌ای از ویندوز تحت عنوان Widows ۱۱ Secured-core مجهز شده که با قابلیت‌های امنیتی پیشرفته برای جلوگیری از نفوذ و هک همراه شده است.

در دل این پوسته سخت، از پردازنده نسل یازدهمی Core i۵ یا Core i۷ vPro به همراه رم یک گیگابایتی قابل ارتقا تا ۶۴ گیگابایت و حافظه ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی با امکان ارتقا تا ۲ ترابایت استفاده شده است. به گفته پاناسونیک، یک کارت گرافیکی اضافی AMD نیز در آینده برای خریداران این لپ‎‌تاپ عرضه خواهد شد. با این حال، در زمان عرضه، کاربران می‌توانند از میان مدل‌های Iris Xr iGPU یا مدل UHD، یکی را انتخاب کنند. از دیگر مشخصات Toughbook‌۴۰می‌توان به نمایشگر ۱۴ اینچی تمام‌لمسی با رزولوشن فول اچ‌دی اشاره کرد. این نمایشگر از قابلیت شناسایی خودکار برای ورودی‌های مختلف ‌مانند خودکار، انگشت، دستکش و انگشت خیس برخوردار است.

حداکثر روشنایی نمایشگر این لپ‌تاپ نیز برابر با ۱۲۰۰ نیت عنوان شده که به لطف این امکان، کاربر می‌تواند به راحتی و حتی زیر نور مستقیم خورشید با آن کار کند. طبق آنچه پاناسونیک اعلام کرده، باتری، رم، حافظه ذخیره‌سازی و کیبورد این محصول قابل تعویض است.

در خصوص عملکرد باتری نیز باید گفت که طبق اطلاعات منتشر شده، Toughbook‌۴۰ می‌تواند با یک بار شارژ تا ۳۶ ساعت روشن بماند. این محصول همچنین از مودم‌های ۴G و ۵G، بلوتوث ۱/ ۵ و وای‌فای ۶ پشتیبانی می‌کند.

روی بدنه دستگاه نیز یک درگاه تاندربولت ۴، دو درگاه USB-A، یک درگاه میکرو USB، یک درگاه‌HDMI، یک درگاه اترنت و یک ورودی هدفون تعبیه شده است. در قسمت بالایی نمایشگر هم یک وب‌کم ۵ مگاپیکسلی فول اچ‌دی جای گرفته که در کنار چهار میکروفن و دو اسپیکر می‌توانند برای برقراری ارتباط‌های تصویری و تماشای انواع محتوا به کار آیند. پاناسونیک اعلام کرد که علاقه‌مندان می‌توانند مدل پایه Toughbook‌۴۰ را با قیمت ۴۸۹۹ دلار خریداری کنند.