بنا بر گزارش‌ها این بسته‌ها شامل اکثر بسته‌های مقرون به صرفه، چندماهه و حتی یک‌ساله بوده و اکنون تنها معدودی از بسته‌ها باقی مانده است. هرچند اپراتورهای موبایل تاکید کردند که هنوز هیچ افزایشی در قیمت اینترنت دیتا اعمال نشده و این تغییرات محدود به حذف برخی بسته‌هاست و قرار است بسته‌های جدید اینترنت موبایل به زودی به پنل این شرکت‌ها اضافه و جایگزین بسته‌های حذف شده شود. با این حال کارشناسان معتقدند تغییر در نوع بسته‌های اینترنت تاثیر قابل توجهی در نوع مصرف و هزینه کاربران خواهد داشت.

در همین حال روابط عمومی رگولاتوری تاکید کرد: اپراتورها مختارند تا طبق کف و سقف قیمتی تعیین شده در مصوبه ۲۶۶، اقدام به تعریف بسته‌های مختلف کنند. با توجه به وجود رقابت میان اپراتورها، قیمت عمده بسته‌های تعریف شده از سقف مجاز پایین‌تر بود. سال گذشته اپراتورها اعلام کردند که با افزایش هزینه‌ها، قیمت‌های فعلی بسته‌های اینترنتی جوابگوی هزینه‌های این شرکت نیست و خواستار افزایش قیمت بسته‌ها تا سقف تعیین شده شدند؛ اما به دلیل مصوبه سال ۱۴۰۰ مجلس مبنی بر ممنوعیت افزایش تعرفه‌های اینترنتی، این امر میسر نشد و قرار شد انجام این کار به سال بعد (۱۴۰۱) موکول شود.

به نظر می‌رسد حالا و با توجه به رفع محدودیت مجلس، اپراتورها می‌توانند هر گونه حذف و اضافه‌ای در بسته‌ها اعمال کنند و تا زمانی که از کف و سقف تعیین شده مصوبه ۲۶۶ (که مربوط به سال ۹۶ است) فراتر نرود، تخلفی محسوب نشده و رگولاتوری نمی‌تواند دخالت کند. از اوایل سال جدید سرویس‌دهندگان ثابت و همراه اعمال تغییرات در طراحی سرویس‌های خود را آغاز کرده‌اند و عمدتا عرضه بسته‌های مقرون‌به‌صرفه را متوقف کرده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد این تغییرات باعث شده کاربران برای پاسخ به همان نیاز قبلی، چند برابر سابق هزینه کنند.

همچنین مهدی سالم، سخنگوی وزارت ارتباطات در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر درباره حذف بسته های اپراتورها گفته است که اپراتورها تخلفی انجام نداده‌اند.