با این حال، در اواخر عصر جمعه، یکی از کاربران توییتر متوجه شد که این شرکت تغییر مذکور را حذف کرده است. توییتر یک روز بعد این اقدام را تایید کرد. سخنگوی این شرکت گفت: «پس از بررسی بازخوردها، در حال حاضر این تغییر را پس می‌گیریم و گزینه‌های مختلف را بررسی می‌کنیم. ما از کسانی که نظرات خود را به اشتراک گذاشتند قدردانی می‌کنیم. بازخورد شما به ما کمک می‌کند توییتر را بهتر کنیم.

زمانی که تغییر اولیه برای نخستین بار توسط کاربران مشاهده شد، مدیر محصولات توییتر، النور هاردینگ، گفت که این شرکت اقدام مذکور را برای احترام بیشتر به افرادی که تصمیم به حذف توییت‌های خود دارند، انجام داده است. علت مشکل‌آفرینی این اقدام آن بود که فضایی خالی را در جایی که قبلا یک توییت حذف شده جاسازی شده بود، باقی می‌گذاشت. توییتر در مورد «گزینه‌های مختلفی» که پس از این تغییر در حال بررسی آنهاست، توضیحی نداد.

هنگامی که توییتر برای نخستین بار در سال ۲۰۱۱ قابلیت جاسازی توییت‌ها را عملیاتی کرد، گفت که عمدا می‌خواهد متن توییت‌های حذف شده باقی بماند و برای سال‌ها پس از آن، مدیران شرکت، از جمله مدیرعامل سابق جک دورسی، بر نقش و اهمیت این پلتفرم به عنوان نوعی «سابقه عمومی» تاکید داشتند.