مصرف‌کنندگان برای حفاظت از داده‌ها، حریم خصوصی و هویت خود ارزش قائل هستند. به گزارش «هلپ‌نت‌سکیوریتی»، شرکت «مک‌آفی» اخیرا از گزارش دو نظرسنجی در زمینه آگاهی نسل‌های مختلف نسبت به میزان امنیت دستگاه‌های دیجیتال خبر داده و به بررسی میزان آسیب‌پذیری مصرف‌کنندگان در برابر تهدیدات روی آن دستگاه‌ها پرداخته است. در این گزارش، والدین و کودکان در مورد رفتارهای مربوط با تلفن همراه خود مورد بررسی قرار گرفتند تا مشخص شود که کودکان چگونه از دستگاه‌های تلفن همراه استفاده می‌کنند و رفتار واقعی آنها در کجا با مفروضات والدین‌شان متفاوت است. این پژوهش توانست اطلاعات ارزشمندی درباره نوع نگرش کودکان به موبایل در اختیار پژوهشگران قرار دهد.

یافته‌های کلیدی تحقیق اخیر مک‌آفی نشان می‌دهد در حالی که مصرف‌کنندگان می‌دانند رایانه‌های رومیزی و لپ‌تاپ‌های‌شان به محافظت نیاز دارند، آگاهی از نیاز به محافظت از دستگاه‌های تلفن همراه، هنوز آنچنان به‌روز نشده است. در سطح جهانی، کودکان و نوجوانان اعتماد بیشتری به دستگاه‌های تلفن همراه دارند و ۵۹ درصد این گروه گمان می‌کنند که گوشی‌های موبایل امن‌تر از رایانه هستند. در حالی که والدین نگرش یکسانی به میزان امنیت این دو مدل دستگاه دارند.

دستگاه‌های تلفن همراه کودکان در سطح جهانی کمتر محافظت می‌شوند. ۵۶ درصد از والدین از رمز عبور برای محافظت از دستگاه‌های تلفن همراه استفاده می‌کنند، در حالی که این میزان برای گوشی موبایل کودکان و نوجوانان تنها ۴۱ درصد است. حالا دیگر کودکان خطرات بزرگسالی را تجربه می‌کنند. از هر ۱۰ والدین یک نفر گزارش کرده است که کودکان آنها با نشت اطلاعات مالی مواجه شده‌اند و ۱۵ درصد از کودکان گزارش داده‌اند که در معرض سرقت از حساب آنلاین قرار گرفته‌اند.

در حالی که اعضای خانواده تقریبا همه به دستگاه‌های تلفن همراه متکی هستند، نحوه استفاده آنها از این دستگاه‌ها بر اساس جنسیت متفاوت است. این تحقیق نشان داد که در سطح جهانی، در سن ۱۵ سالگی، استفاده از موبایل به‌طور قابل توجهی افزایش می‌یابد و تا بزرگسالی ثابت می‌ماند. در بسیاری از کشورهای مورد مطالعه، به ویژه در آمریکای شمالی و اروپا، دختران در استفاده از تلفن همراه پیشتاز بودند. در این مناطق، دختران ۱۰ تا ۱۴ ساله به‌طور قابل توجهی بیشتر از پسران هم‌سن خود از دستگاه‌های تلفن همراه استفاده می‌کنند. استفاده از رسانه‌های اجتماعی نیز در ایالات‌متحده تفاوت‌های قابل توجهی را از نظر جنسیت نشان می‌دهد و دختران تقریبا تمام فعالیت‌های تلفن همراه از جمله استفاده از شبکه‌های اجتماعی را با نرخی بالاتر از پسران انجام می‌دهند. در سطح جهان، ۵۳ درصد از دختران در تمام گروه‌های سنی از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند در حالی که این رقم در پسران ۴۴ درصد است.