سامسونگ به‌دنبال ساخت گوشی تاشوی جدید با سه نمایشگر

اخیرا پتنتی متعلق به سامسونگ در فضای وب رویت شده که گوشی هوشمندی مجهز به سه نمایشگر مجزا اما متصل به هم را نشان می‌دهد که اگر به‌صورت کامل باز شود، نمایشگر بزرگی را برای کار با دستگاه ارائه خواهد کرد. نحوه تا شدن نمایشگرهای این گوشی نیز به شکل حرف انگلیسی Z است و حتی می‌توان این نمایشگرها را به گونه‌‌‌‌‌‌‌ای روی هم قرار داد که امکان کار با چیزی شبیه به گوشی‌های معمولی مجهز به یک نمایشگر را در اختیار کاربران قرار دهد.

گفته می‌شود که سامسونگ برای دستیابی به این طراحی، از دو لولا برای اتصال نمایشگرها بهره خواهد برد به‌طوری که یک لولا همانند گلکسی زدفولد۳، کمک می‌کند تا نمایشگر به داخل تا شود و لولای دیگر نیز برای تا شدن به بیرون طراحی خواهد شد؛ تقریبا شبیه به آنچه هوآوی در گوشی میت‌ایکس به‌کار برده است.

این اولین‌باری نیست که اخباری مرتبط با تصمیم سامسونگ برای عرضه گوشی هوشمند مجهز به سه نمایشگر به گوش می‌رسد. پیشتر و در ‌ماه آوریل نیز یک منبع خبری از تصمیم این شرکت کره‌‌‌‌‌‌‌ای برای ساخت چنین محصولی در آینده نزدیک خبر داده بود. با توجه به تصاویر متعلق به این پتنت می‌توان گفت که در گوشی تاشوی جدید سامسونگ، قابلیت‌‌‌‌‌‌‌‌هایی همچون حسگر اثرانگشت و دوربین سلفی به زیر نمایشگر منتقل خواهد شد. همچنین در قسمت پشتی بدنه از سیستم دوربینی مجهز به سه لنز استفاده شده است که فعلا جزئیات مربوط به این دوربین‌‌‌‌‌‌‌ها فاش نشده است.

سامسونگ همچنین فضایی را برای تعبیه درگاه‌‌‌‌‌‌‌های USB-C و HDMI روی این گوشی تعبیه و پشتیبانی از قلم هوشمند اس‌‌‌‌‌‌‌پن نیز به آن اضافه شده است. اگرچه سامسونگ این روزها یکی از پیشگامان تولید گوشی‌های تاشو به‌شمار می‌رود و همواره در عرضه محصولات نوآورانه پیش‌‌‌‌‌‌‌دستی کرده اما شواهد نشان می‌دهد که این فناوری نمایشگر هنوز راه زیادی تا توسعه نهایی و استفاده در نسل جدید محصولات تاشوی این شرکت در پیش دارد. در حال‌حاضر، طرفداران این برند کره‌‌‌‌‌‌‌ای منتظر رونمایی از عضو جدید این خانواده یعنی گلکسی‌زد فولد۴ هستند که طبق آخرین شنیده‌‌‌‌‌‌‌ها، در اواسط سال آینده میلادی معرفی خواهد شد.

اخیرا زمزمه‌‌هایی نیز درباره تصمیم احتمالی این شرکت برای کنار گذاشتن سیستم‌عامل اندروید از گوشی‌های تولیدی خود به گوش می‌رسد.

 براساس گزارش‌های منتشر شده در برخی رسانه‌ها، سامسونگ قصد دارد طی سال‌های آینده اندروید را کنار گذاشته و سیستم‌عامل جدیدی را جایگزین آن کند. این سیستم‌عامل جایگزین احتمالا «فیوشا» باشد که چندسالی است در آزمایشگاه‌های گوگل درحال ‌توسعه است. در اوایل سال‌جاری، مشخص شد که سامسونگ در توسعه فیوشا سهیم بوده است. اکنون، گزارش جدید حاکی از آن است که سامسونگ ممکن است چند قدم به جلو رفته و تصمیم گرفته باشد اندروید را پشت‌سر بگذارد. این شرکت تلاش خواهد کرد تا Fuchsia را جایگزین اندروید کند، اما ممکن است نهایی‌شدن این اقدام هنوز چند سالی طول بکشد.

در حال حاضر، خیلی زود است که بگوییم آیا سیستم عامل Fuchsia با One UI یا پوسته اختصاصی دیگر سامسونگ عرضه می شود. ماهیت منبع باز سیستم عامل به این معنی است که شرکت کره ای می تواند به راحتی پوسته و ویژگی های خود را بر روی Fuchsia اعمال کند.