در توضیحات اینستاگرام برای این ویژگی آمده که با این استیکر جدید، کاربران می‌توانند دیگران را به اشتراک یک استوری با موضوعی که توسط آنها تعیین شده، ترغیب کنند. افرادی که این چالش را قبول کرده‌‌‌اند، می‌توانند با تپ‌کردن روی استیکر Add Yours در استوری شخص دعوت‌‌‌کننده، استوری مرتبط خود را به اشتراک بگذارند که در این صورت، نام آنها در جمع افراد شرکت‌‌‌کننده در این چالش قرار می‌‌‌گیرد.

به گفته اینستاگرام، این برای اولین‌بار است که کاربران این شبکه اجتماعی می‌توانند در قالب چنین فرمتی با هم مشارکت داشته باشند. با کمک این قابلیت، علاوه‌بر ترغیب دیگر کاربران به اشتراک استوری‌‌‌های مشابه، افراد می‌توانند کاربران و دوستان جدیدی را نیز دنبال کنند.

اینستاگرام تاکید کرده است که با تپ‌کردن روی استیکر Add Yours، کاربران می‌توانند تمامی‌‌‌افرادی را که در این چالش شرکت کرده و محتوایی مرتبط با موضوع درخواستی را به اشتراک گذاشته‌‌‌اند، مشاهده کنند.

این قابلیت در‌ماه گذشته میلادی در کشورهای ژاپن و ‌اندونزی مورد تست قرار گرفت و از این پس به‌صورت عمومی‌‌‌در دسترس تمامی‌‌‌کاربران خواهد بود. برای درک بهتر این قابلیت می‌توان به این مثال اشاره کرد که کاربر با انتخاب یک استوری از لحظه غروب خورشید و اضافه‌کردن استیکر Add Yours، از دیگر کاربران می‌خواهد تا زیباترین تصویر از لحظه غروب خورشید را به اشتراک بگذارند. در اینجا‌ عبارت «زیباترین تصویر از لحظه غروب خورشید» در استیکر Add Yours نوشته می‌شود و دیگر کاربران با تپ‌کردن روی آن، می‌توانند استوری مرتبط با این عنوان را به اشتراک بگذارند. طبق گفته اینستاگرام، قابلیت مذکور از طریق ابزارهای استیکر که در نوار بالایی صفحه استوری جای گرفته، قابل دسترسی است.

این ابزار می‌تواند میزان مشارکت و درگیری کاربران با این شبکه اجتماعی را در این برهه از زمان که اینستاگرام در حال از دست‌دادن کاربران به‌ویژه کاربران جوان خود است، افزایش دهد. همچنین با Add Yours می‌توان رقابت جدی‌‌‌تری را میان اینستاگرام و تیک‌‌‌تاک شاهد بود.