با این حال در آینده ممکن است این وضعیت تغییر کند. کاربران می‌توانند هر زمان که بخواهند این قابلیت را غیرفعال کرده و تاریخچه مرور وب مربوط به آن را پاک کنند.

اگر به‌مدت چند هفته در حال برنامه‌ریزی یک سفر یا تلاش برای پیدا‌کردن خودرویی که می‌خواهید خریداری کنید، هستید قابلیت Journeys  مفید خواهد بود. این قابلیت تنها در Chrome Canary برای دسکتاپ موجود است. کاربران می‌توانند این قابلیت را با مراجعه به بخش تاریخچه (History) پیدا کنند.

به‌علاوه گوگل در حال آزمایش یک پنل کناری برای جست‌وجو است. هنگامی‌که پس از جست‌وجو برای موضوعی روی لینکی کلیک می‌کنید، یک آیکون «J» کنار نوار آدرس کروم نمایان خواهد شد. اگر روی آن کلیک کنید، نتایج دیگری را برای آن جست‌وجو در یک پنل کناری خواهید دید. این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد صفحه‌ای که در آن است را با نتایج دیگر مقایسه کند، بدون اینکه نیاز به باز‌کردن تب‌های متعدد (Tab) یا سر زدن به صفحات متعدد باشد.

این قابلیت فعلا در کانال کروم OS Dev با جست‌وجوی گوگل آزمایش می‌شود. اگر گوگل این ابزار را به‌صورت گسترده عرضه کند، قصد دارد پنل کناری را به پلت‌فرم‌های متعددی آورده و پشتیبانی برای موتورهای جست‌وجوی پیش‌فرض دیگر را اضافه کند.

بر اساس گزارش انگجت، این موارد تنها به‌روزرسانی‌هایی نیستند که گوگل برای کروم در آینده نزدیک تدارک دیده است. گوگل لنز (Google Lens) هم در ماه‌های آینده به این مرورگر می‌آید.