اسنادی که اخیرا از دل شرکت فیس‌بوک به‌دست وال‌استریت‌ژورنال رسیده، نشان می‌دهد که کارکنان فیس‌بوک نسبت به‌گسترش اطلاعات گمراه‌کننده و مضر در پلت‌فرم‌‌های مخلتف این شرکت، بسیار نگران هستند. در این اسناد، جزئیاتی درباره مدت زمان اختصاص‌یافته توسط کارکنان این شرکت برای مقابله با گسترش اطلاعات غلط آمده که نشان می‌دهد در مجموع، بیش از ۲/ ۳میلیون ساعت در سال ۲۰۲۰، برای جست‌وجو، برچسب‌‌گذاری و حذف اطلاعات غلط و گمراه‌کننده صرف شد که در این بین، ۸/ ۲میلیون ساعت، معادل ۳۱۹‌سال، به‌جست‌وجوی محتواهای انتشاریافته در آمریکا اختصاص داشت.

در گزارش وال‌استریت‌ژورنال به‌این موضوع پرداخته شده که نظارت‌‌های فیس‌بوک در زمینه‌هایی همچون خشونت‌‌های گروهی، قاچاق انسان، کارتل‌‌های مواد مخدر و ترویج خشونت و اطلاعات فریب‌دهنده بوده است. در همین راستا، اخیرا نتایج یک تحقیق نشان داد که میزان لایک، اشتراک‌‌گذاری و تعامل کاربران با پست‌‌های حاوی اطلاعات غلط در فیس‌بوک، ۶ برابر پست‌‌های منابع خبری معتبر است. طبق گفته وال‌استریت‌ژورنال‌ بخش زیادی از این افراد و گروه‌ها، از اکانت‌‌های جعلی فیس‌بوک، اینستاگرام و مسنجر برای انتشار محتواهای خود استفاده ‌‌می‌کنند. سخنگوی فیس‌بوک در گفت‌وگو با این نشریه مدعی شد که این شرکت قصد دارد تا از فناوری هوش‌مصنوعی در تلاش‌‌های خود برای مقابله با گسترش اطلاعات غلط و محتواهای خشونت‌آمیز بهره گیرد.

فیس‌بوک از اکتبر تا دسامبر سال ۲۰۲۰، حدود ۷/ ۶میلیون محتوای سازماندهی‌شده خشونت‌آمیز را از پلت‌فرم‌‌های خود حذف کرد. همچنین این شرکت از نمایش محتواهای متعلق به‌گروه‌هایی که قوانین این پلت‌فرم را نقض کنند، در فید کاربران جلوگیری ‌‌می‌کند.