شاید یکی از دلایلی هم که تاکنون در افشاگری‌ها و اخبار مرتبط، کمتر به قیمت آی‌فون ۱۳ پرداخته شد، همین باشد. اگر خاطرتان باشد سال گذشته، اطلاعات مربوط به قیمت آی‌فون ۱۲، ماه‌ها قبل از عرضه منتشر شد، اما امسال این رویه دنبال نشد و شاید به این دلیل باشد که اپل هنوز تصمیم نهایی را برای قیمت مدل‌های آی‌فون امسال نگرفته است. با این حال، از شواهد و قرائن برمی‌آید که اپل امسال تغییری را در قیمت آی‌فون‌های جدید خود اعمال نکند. حتی روال گذشته نشان داده که این شرکت به‌‌رغم بهبودهایی همچون ارتقای حافظه ذخیره‌سازی، باز هم از همان قیمت سال قبل برای مدل‌های جدید خود استفاده کرده است.

از طرف‌ دیگر، طی سال‌های اخیر، تغییرات قیمتی در آی‌فون‌های اپل بسیار کم بوده است. اما به‌رغم بی‌میلی اپل برای افزایش قیمت گوشی‌های آی‌فون، در برخی مواقع، اوضاع خارج از کنترل و اختیار این شرکت است. در همین رابطه اخیر وب‌سایت DigiTimes با انتشار گزارشی مدعی شد که شرکت تایوانی TSMC که اصلی‌ترین شرکت تولیدکننده تراشه‌های اپل محسوب می‌شود، به دنبال افزایش قیمت تراشه‌های تولیدی مبتنی بر فناوری ۷ و ۵ نانومتری خود است. تصمیمی ‌که می‌تواند منجر به افزایش قیمت تراشه A۱۵ شود. چیپستی تراشه که مبتنی بر فناوری ساخت ۵ نانومتری است و قرار است در آی‌فون‌۱۳ و همچنین آی‌پد مینی‌۶ استفاده شود. بنابراین افزایش هزینه‌های تولید را برای اپل و در نتیجه بالا رفتن قیمت آی‌فون‌های جدید را به دنبال خواهد داشت.  شرکت TSMC اخیرا از افزایش ۲۰‌درصدی قیمت تراشه‌های خود به مشتریانش خبر داد که در این بین، تراشه‌های ۷ و ۵ نانومتری افزایشی بین ۳ تا ۱۰ درصد را تجربه خواهند کرد. اما منابع داخلی از شرکت TSMC مدعی شدند تراشه‌هایی که در اختیار اپل قرار می‌گیرد، تنها ۵ درصد افزایش قیمت خواهند داشت. اگرچه این افزایش قیمت‌ها تا ژانویه ۲۰۲۲ اعمال نخواهد شد، اما اگر اپل تصمیم به افزایش قیمت آی‌فون‌۱۳ داشته باشد، برای این شرکت بهتر است تا همان ابتدای عرضه این افزایش قیمت اعمال شود تا اینکه بخواهد آن را در چند ماه بعد از عرضه اعمال کند.

اگرچه هنوز هیچ قطعیتی در این رابطه وجود ندارد، اما اگر تنها همان ۳ تا ۵ درصد افزایش قیمت ناشی از استفاده چیپست A۱۵ به این شرکت تحمیل شود، شاید یکی از گزینه‌های محتمل، چشم‌پوشی اپل از این مساله و عرضه مدل‌های جدید با همان قیمت‌های قبلی یعنی ۶۹۹، ۷۹۹، ۹۹۹ و ۱۰۹۹ دلار باشد.